Nieuws
Mass Effect Andromeda

'Bioware begint aan ontwikkeling vijfde Mass Effect'

Game zou in ontwikkeling zijn bij Bioware Edmonton

Geschreven door Michel Musters op
Ontwikkelaar Bioware zou van start zijn gegaan met de ontwikkeling van een nieuwe Mass Effect - de vijfde game in de reeks.

Dat meldt Kotaku. De ontwikkeling zou zijn begonnen bij Bioware Edmonton. Michael Gamble, de lead producer van Anthem, zou aan het hoofd staan van de ontwikkeling. Meer details zijn er nog niet.

Eerder liet Bioware al weten niet klaar te zijn met de Mass Effect-reeks. Dit ondanks de wisselvallige ontvangst van de vorige game in de reeks, Mass Effect Andromeda. De originele trilogie is echter bij veel gamers in de smaak gevallen - zeker het tweede deel.

Kotaku meldt ook dat men bij Bioware van plan is Anthem op de schop te nemen. Deze nieuwe versie zou intern ook wel 'Anthem 2.0' en 'Anthem Next' genoemd worden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Street Fighter 5: Champion Edition aangekondigd 'Fallen Order krijgt opvallend hoge cijfers' - Gamer.nl Podcast 253
32

Reacties op: 'Bioware begint aan ontwikkeling vijfde Mass Effect'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    JohnnyBNL1

    • 18 november 2019 08:48
    Dragon Age 4 staat eerst op de agenda.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mewhywhy

    • 18 november 2019 21:07
    @JohnnyBNL1 Dragon Age 4 is al RIP, net als Anthem en Mass Effect Andromeda. Zelfde team zelfde kut zooi

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 18 november 2019 09:29
    'Antham 2.0' Ja die ene 'e' was een beetje gek, ik snap dat ze die verwijderd hebben.
    De lead producer van Anthem… Zou zoiets nou goed staan op je CV?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 18 november 2019 09:51
    Hopelijjk hebben ze harde lessen geleerd van hun grote fouten, maar iets zegt mij
    dat ze nog niet wakker zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 18 november 2019 10:48
    @StormFox Wat zijn grote fouten? Misschien in de ogen van de makers zelf niet, immers wil je ook verandering en niet steeds hetzelfde blijven maken. Dat de veranderingen een zwik 'fans' niet aan staat maakt het nog niet dat er fouten zijn gemaakt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Floppyhoofd_

    • 18 november 2019 11:01
    @SuperDre wel met je eens, maar zo kan je elke "fout" wel toeschrijven aan opinie 🤔

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 18 november 2019 11:07
    @SuperDre Als je een game maakt waarin je 4 jaar pre-production hebt gedraaid en je letterlijk pas op de E3 2017 aan je eigen! team een filmpje laat zien waarin zelfs voor hen pas duidelijk wordt wat de game zou moeten worden dan mag je wel van fouten en falen spreken lijkt me.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 18 november 2019 11:15
    @SuperDre Bioware is al velen jaren de weg kwijt en hun laatste games bewijzen dat haarfijn. Google anders op "How BioWare's Anthem Went Wrong" en je mond valt open van verbazing.

    “I don’t know how accurate this is,” said one BioWare developer, “but it felt like the entire game was basically built in the last six to nine months."

    Als de nieuwe Mass Effect ook zo wordt, dan kunnen ze beter de rechten verkopen aan een bedrijf die er wel serieus wat mee doet zoals ProjektRed

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 18 november 2019 12:02
    Controversiele mening wellicht. Maar ondanks dat Andromeda niet zo goed was als de 1e 3 was het toch een prima game. De launch was kut en gerushed. Maar na de fixes was t een prima game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 18 november 2019 12:08
    @darkmanwls Helemaal mee eens, heb Andromeda met plezier gespeeld. Was gewoon een prima Mass Effect game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 18 november 2019 12:21
    @darkmanwls Niets raars aan. De game shined als een malle en speelt echt goed op een Xbox One X en LG Oled. Ik heb hem pas later gekocht (voor mega cheap) toen alles zo'n beetje gefixed was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 18 november 2019 12:47
    @kleinekoosjer Ja, helemaal mee eens, al speel ik m op PC, maar er zijn enorm veel mensen die de game al volledig hebben afgeschreven na de slechte launch, of nog erger, die m nooi hebben geprobeerd en alleen maar anderen napraten over hoe slecht t allemaal wel niet is.
    Tegen die mensen zou ik zeggen, de game is tegenwoordig super cheap te krijgen. Probeer t eens, krijg je geen spijt van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 18 november 2019 12:53
    @darkmanwls Ik heb genoten van 1-2-3, en twijfelde over Andromeda, maar ik begreep dat naast de bugs (die inmiddels grotendeels gefixt zijn), het einde heel abrupt is, en eigenlijk deel 5 nodig heeft (die dus nooit kwam). Is dit zo? Want ik begin liever niet een game die een gigantisch open einde heeft. Spoilerloos antwoord geven if possible graag :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 18 november 2019 12:56
    @WvA Mwa, vind ik persoonlijk wel meevallen. sowieso is de toon van de game heel anders. De trilogie ging om een oorlog. Andromeda is meer om een plek vinden voor de mensheid in een nieuw universum, een die niet altijd zo blij is met de nieuwe bewoners.
    Maar t einde vind ik niet zozeer plotseling, maar t is wel een open einde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 18 november 2019 13:20
    @darkmanwls Thanks! Ik hoef ook niet een definitief einde, het is meer dat ''next time on AMC Mass Effect'' wel storend zou zijn. Is het verhaal van de main game in principe afsluitend met opties voor vervolgen (gemiddelde marvel film), of meer ala Infinity War 1?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 18 november 2019 13:28
    @WvA Het is een einde dat kort gezegd een beetje is als "Ok we hebben nu dit probleem opgelost, maar er zijn vast meer problemen op te lossen. Laten we op ontdekkingsreis gaan"
    Met andere woorden het basisverhaal is afgesloten, maar er wordt de opening gegeven naar meer.

    Overigens heeft de game meerdere eindes hoor, dus ik kan je niet garanderen dat alle eindes zo gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 18 november 2019 13:44
    @darkmanwls Good enough for me, thanks! Zal hem nog eens oppakken :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 18 november 2019 14:52
    @darkmanwls Die groep die veel mensen napraten is groter dan je denkt, die vinden het gewoon leuk om te trollen en kijken in hoeverre ze de game omver kunnen krijgen. Puur voor het rellen.
    Dat zegt niet dat Bioware geen fouten gemaakt heeft, maar er werd behoorlijk overdreven. Ik heb de game ook gespeeld, nadat deze gepatcht was en heb me er behoorlijk mee vermaakt.

    Maar die groep van treurige mensen kiest zo nu en dan een game of bedrijf uit en gaat ermee aan de haal. En het ergste is dat de ontwikkelaars en uitgevers luisteren naar die kleine erg vocale groep. Ik zou ze gewoon negeren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 18 november 2019 15:05
    @fonsrutte helemaal mee eens, en inderdaad de launch van de game was niet goed, en dat moeten we niet vergeten. Het is prima om kritisch te zijn. Maar sommige mensen gaan te ver. En zoals ik al zei, de game is tegenwoordig echt voor een prikkie te krijgen. Ik raad alle sceptische mensen aan om het toch eens te proberen in plaats van luisteren naar een hoop schreeuwers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • trekinbami

    • 19 november 2019 00:23
    @darkmanwls Haha, eens. De enige mensen die de game kut vinden zijn de mensen die hem niet gespeeld hebben. Andromeda was niet van het niveau eerste trilogie, maar het was echt een goede toffe game.