InsideGamer vroeg Levine wat hij na Infinite van plan is en of hij weer vijf jaar aan een game wil werken. "Games als deze eisen best veel van je. Mijn vrouw en gezin zijn erg geduldig, maar na de ontwikkeling van BioShock: Infinite wil ik even wat gas terugnemen en evalueren." Levine vertelt dat hij daar sinds de oprichting van Irrational Games in 1997 nog geen tijd voor heeft gehad. "En daarna ga ik kijken wat ik dan ga doen."

Muziek en religie

De BioShock-bedenker sprak ook over de rol van religie en muziek in Infinite: "Ik ben zelf niet gelovig, waardoor het toevoegen van religie aan de game op persoonlijk vlak erg interessant was. Het was moeilijk voor mij om te begrijpen hoe mensen zo geobsedeerd kunnen raken door hun geloof." Het duurde hierdoor volgens Levine erg lang voor hij de antagonist van het spel, Comstock, als personage leerde te begrijpen.

Verder is er in Infinite voor muziek een belangrijkere rol weggelegd, waarbij ook geluidseffecten uit het einde van de 19e eeuw worden ingezet. BioShock verschijnt op 26 maart 2013; het spel werd onlangs een maand uitgesteld omdat het team "gewoon een maand meer tijd nodig heeft".