Goed nieuws voor alle modders, mappers en andere knutselaars die met Doom 3 aan de slag willen. De Doom 3 Software Development Kit (SDK) zal waarschijnlijk volgende week door id Software worden uitgebracht. De SDK bevat de code van het spel, code van de physics en nog veel meer. Naast deze gereedschapkist voor modders komt men ook met verschillende handleidingen voor het maken van mods en total conversions. Naast de SDK zal id binnekort ook een patch, die een aantal multiplayer exploits moet oplossen, voor het spel uitbrengen. In addition to the level editor, othe mod tools for Doom 3 include the sound editor, the script editor (all the AI in the game is handled by Doom 3's script code), the particle editor, the articulated figure editor (used to create ragdoll skeletons for the game's character models) and the GUI editor. Duffy said the editor was actually created by Raven Software for their work on Quake 4 but that the editor is a bit crashy due to id Software's own work on the GUI code (most of the GUI code is done by hand in Notepad, according to Duffy).

Even though the gameplay doesn't lend itself to vehicles, Doom 3 does support vehicles and when the SDK is released a sample map will be included that will have a six wheeled buggy in it, which will help with mod makers who want vehicles in their mods.