Het klinkt ongelooflijk, toch is een bedrijf in er serieus mee bezig : Quake toegankelijk maken voor blinden. Na de eerste succesvolle Pokergame voor blinden wordt er nu hard gewerkt aan een uitdaging : Quake.

Met behulp van geavanceerde geluidstechnieken krijgt alles in de game een omgevingsgeluid. Bij een hallway aan de rechterkant hoort de Gamer rechts een geluid van lucht, alle wapens en items hebben ook een eigen geluid gekregen.

Er is inmiddels al een redelijke goede versie gemaakt waarmee getest is. Een blinde testpersoon wist met behulp van de geluids-only versie van Quake een groep "normale" Gamers af te slachten.To make Quake work for a blind player, the team had to create a world of aural cues that evoked the complex visual world of Quake. When a hallway comes up on the right, for example, the player can hear a slight rushing of air off to the right. Other things in the game - objects like guns or competing players - were programmed to give off characteristic sounds, their direction indicated by their relative volume in the ears. For their version, a pair of headphones are important.

Het project is betaald door GameSpy Industries en Lemelson Assistive Technology Development Center, een instelling die technologie beschikbaar wil maken voor blinden.