Frictionless Insight heeft een leuk interview annex artikel online gezet over Bill Roper en hoe het is om Blizzard Entertainment 'te zijn'. Hij vertelt onder andere hoe het is wanneer zoveel mensen je spellen leuk vinden en weet een aantal leuke annekdotes te vertellen.

Het artikel gaat onder andere in op het succes van Starcraft in Zuid-Korea en wat Bill Roper zelf van deze immense populariteit vind:The popularity of StarCraft in South Korea was, according to Roper, as lucky as it was unexpected. At StarCraft's launch in 1998, South Korea was emerging from a disastrous financial collapse, PC salons were just starting to appear, and the Korean government began strictly enforcing intellectual property laws. The combined effect was to give Koreans more money to spend at ever more PC salons, which were required to buy many more game copies in order to comply with the law. A virtuous circle from Blizzard's point of view. There are now some 20,000 PC salons across South Korea, and, four years after its release, they still run StarCraft.

In fact, StarCraft has become something of a national pastime. Roper says, “It's almost to the point that a copy of StarCraft is like a 13-year-old's bar mitzvah gift: 'Today, my son, you are a Terran.'” The excitement in Roper's voice is palpable as he adds, “They are amazingly good at playing, and they are amazingly knowledgeable.” Roper thinks StarCraft may even deserve a little credit for promoting interest in the technology industry now so important to South Korea's economy. Daarnaast vertelt Bill Roper dat hij Grand Theft Auto 3 een conceptueel fantastisch spel vind, iets wat je toch niet zomaar zou verwachten van iemand bij Blizzard, aangezien ze zich daar toch op de iets meer strategische games richten. Verder vertelt hij nog wat over zijn vrouw, die zelf ook graag games speelt, en over de negatieve kritiek die Blizzard kreeg in de procedure tegen "bnetd". Lees het hele artikel hier.