Nieuws
Beyond Good & Evil 2

Beyond Good & Evil 2 breekt record voor game die langst in ontwikkeling is

Duke Nukem Forever is van de troon gestoten

Geschreven door Michel Musters op
Er is geen game die voor zover bekend langer in ontwikkeling is dan Beyond Good & Evil 2. Daarmee verslaat het spel vorige recordhouder Duke Nukem Forever.

Laatstgenoemde game was geruime tijd recordhouder - de game verscheen 5156 dagen na de eerste aankondiging. Beyond Good & Evil staat inmiddels 5240 dagen in ontwikkeling als er geteld wordt vanaf het moment dat de eerste trailer werd getoond. Daarbij moet wel gezegd worden dat de ontwikkeling van beide games waarschijnlijk op momenten stil heeft gelegen. 

Ubisoft toonde eerste CGI-trailer van Beyond Good & Evil 2 in 2008. Daarna bleef het lange tijd stil rondom de game, totdat de game in 2017 voor het eerst weer werd getoond. Daarna zijn er diverse updates uitgebracht door het ontwikkelteam, maar inmiddels is het al eer een aantal jaar stil rondom het langverwachte vervolg. Geestelijk vader Michel Ancel werkt al geruime tijd niet meer bij Ubisoft. Vorige zomer liet Ubisoft in een rapportage weten dat de ontwikkeling van de game spoedig verliep.

Dit artikel delen:

Lees meer

Fallout 76 een week lang gratis speelbaar vanwege jubileum Eerste gameplaytrailer Dead Space-remake wordt vanmiddag getoond
27

Reacties op: Beyond Good & Evil 2 breekt record voor game die langst in ontwikkeling is

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snoop213

    • 4 oktober 2022 09:10
    Het blijft onvoorstelbaar dat de grote bazen van Ubisoft niet doorhebben wat je van Beyond Good and evil 2 moet maken. Dat is namelijk gewoon een vette singleplayer blockbuster. Maar dat de hoge piefen bij Ubisoft denken dat het slim is om hier een soort gare MMO van te maken. Ik denk zelf dat de leiding van Ubisoft ze beste tijd wel heeft gehad. Want ook dat je niet snapt bij Skull and Bones is zorgwekkend. En dat je ook Prince of Persia remake niet van de grond krijgt. Denkt dat mensen niet anders willen dan AC en FC. En dat je dat ook niet begrijpt dat je qua 2D sidecrollers met Prince of Persia en Rayman qua kwalitatief goud in handen hebt. Dan is het denk ik tijd om je functie als CEO neer te leggen. Ubisoft is nu op een enkele game na een Far Cry AC fabriek geworden en dat is doodzonde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MiquelGallardo

    • 4 oktober 2022 09:39
    @Snoop213 Je doet alsof het een gemis is dat het huidige Ubisoft geen Rayman of Prince of persia maakt… ik wil niet weten hoe een huidige versie van een van deze twee zal zijn. Kan alleen maar tegenvallen. Zo hoop ik ook nog op een goede Splinter Cell, maar houd weinig hoop dat die ooit het niveau zal hebben van de vorige delen. Dat Ubisoft sausje is al een paar jaar aan het rotten vind ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 oktober 2022 09:51
    @MiquelGallardo Het is idd een gemis. Want het is nu bijna allemaal hetzelfde wat Ubisoft produceert. En juist dit soort games zou net als Mario and Rabbids een welkome afwisseling zijn in de libary van Ubisoft. En ja dan is het nog af te wachten of mensen inderdaad de kwaliteit kunnen maken. Maar Ubisoft als je geen groots AC of FC fan bent is voor mij bijna een ontwikkelaar om te vergeten. En dat ze zo zijn afgegleden is erg zonde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MiquelGallardo

    • 4 oktober 2022 09:58
    @Snoop213 Klopt, was vooral erg fan van Steep, maar hoop niet meer op een Steep 2, Riders Republic heeft die deur voor mij wel dicht gegooid. Wat een trieste nep hippe bende is dat. Toch jammer dat er een samenwerking nodig is met Nintendo om iets orgineels te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 oktober 2022 10:01
    @MiquelGallardo Ja dat wel. Maar er zijn toch wel mensen binnen Ubisoft te vinden die het talent hebben om toffe 2D games te maken. Dus ik denk dat een Prince of Persia in ori stijl en Rayman echt nog wel kan werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MiquelGallardo

    • 4 oktober 2022 10:30
    @Snoop213 Laten we hopen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 4 oktober 2022 09:58
    @MiquelGallardo Waarom zou een Rayman of Prince of Persia tegenvallen? Daar is echt nog wel wat mee te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MiquelGallardo

    • 4 oktober 2022 10:29
    @WvA Miscchien ben ik te pessimistisch over Ubisoft maar ik heb vaak gehad dat ik een verwachting had die Ubi gewoon niet waarmaakte, en ik heb nieteens zulke hoge verwachtingen. Riders Republic zou een uitgebreide Steep worden, maar was een lege huls met een saaie open wereld. Ghost Recon Wildlands zou Ghost Recon weer terug brengen maar werd een 3th person FC waarna je na een gebied het wel gezien hebt, Skull and Bones zou het beste uit AC: Black Flag halen maar was in de closed beta (of alpha) een saaie fetch quest simulator waarbij het RPG gedeelte dood saai was.. zoveel potentie zitten er in deze titels en steeds kom ik van een koude kermis thuis. Vandaar dat ik ook weinig vertrouwen heb ik een goede Rayman of Prince of Persia.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 4 oktober 2022 10:41
    @MiquelGallardo
    Goed verwoord, ik deel die mening wel.
    Ubisoft weet vaak wel een mooie wereld en setting neer te zetten maar deze voelt vaak leeg aan vanwege het gebrek aan activiteiten, variatie en diepgang. Ik weet nog ik erg veel zin had om Far cry 4 te spelen. Ik had het spel gestart en het spel zag er erg mooi uit maar na een uurtje of 2 a 3 sloeg de verveling al toe vanwege de repetitieve gameplay. Datzelfde had ik ook met Riders republic, het idee van al die verschillende activiteiten in 1 game spraken me erg aan maar de uitvoering was zo kaal en basic dat je het na 1 keer spelen wel had gezien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 4 oktober 2022 11:00
    @MiquelGallardo Snap je punt wel. Als ik een nieuwe Prince of Persia game wil, denk ik vooral aan een game die mij van A naar B stuurt, met een tof verhaal. Niet fetch quest ala het huidige Ubisoft. Wel jammer hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ashalar

    • 4 oktober 2022 10:18
    @Snoop213 PoP remake moet nog even doorbakken. Ze gaan natuurlijk proberen PoP te linken aan het AC universe. De Dagger of Time zal een Isu artifact blijken te zijn, net zoals de Apple(s) of Eden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 4 oktober 2022 19:00
    @Snoop213 Het kan allemaal kloppen wat je zegt, ik heb er niet zoveel verstand van op dit punt. Wel is het niet zo makkelijk om een vervolg blockbuster te maken net zoals deel 1 was.

    Het team wat het origineel gemaakt heeft is waarschijnlijk grotendeels niet meer hetzelfde. Aangezien deel 1 een zeer goede game was maakt dat veel uit. Je kunt niet een team inhuren en deze opdracht geven en verwachten dat je een niet generiek product krijgt dat in de buurt komt van het oirigneel of beter zal zijn tenzij het weer een team is met voorliefde voor het project waar ze aan ze werken.

    Daarnaast zijn de tijden ook sterk veranderd. Het produceren van de games is complexer en duurder geworden terwijl het publiek voor dit soort games denk ik kleiner is geworden of misschien vergelijkbaar gebleven. Dus is het voor een bedrijf ook minder interessant of er dan heel veel geld in te steken als de garantie op een grote winst er niet is. Ik zou het graag anders zien alleen zo werkt het veelal helaas wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 4 oktober 2022 20:48
    @004 Daarom is Ubi ook zo'n vermoeiende ontwikkelaar geworden: bijna alleen nog maar scoren met kopietjes van franchises die al jaren dood zijn, qua creativiteit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 5 oktober 2022 17:06
    @Agent 4125 Idealiter wil je mensen die met hun eigen gameconcept/kind aankomen en er al hun liefde instoppen alleen dit zie je niet veel indd. Heel veel bedrijven pakken concepten van anderen waar soms toch ook wel wat moois uit komt :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    G.T

    • 4 oktober 2022 09:51
    Ubisoft weet ook niet eens wat Settlers is en gaan een gare game maken met de naam Settlers, rip.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 4 oktober 2022 10:27
    Ik zie liever een nieuwe Rayman game dan dit. Maar ik snap wel dat mensen hierop zitten te wachten. Voor mij is Rayman hun leukste gamereeks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 4 oktober 2022 11:01
    En dan Ubisoft gewoon nog blijven roepen dat de ontwikkeling van de game voorspoedig loopt.
    Ik denk nog steeds dat ze gewoon het Beyond Good & Evil IP gepakt hebben en op een game gaan plakken zonder dat het buiten de graphics op die vorige game lijkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 oktober 2022 12:06
    @Ziminar Ben er ook bang voor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tokumei

    • 4 oktober 2022 11:09
    De game is sowieso niet al die tijd in actieve ontwikkeling geweest. Duke Nukem lijkt mij ook niet trouwens. Clockwork Aquario verslaat beide titels als het alleen gaat om tijd tussen aankondiging en release.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 4 oktober 2022 11:46
    DNF is door een ware development hell gegaan omdat de rechten telkens bij andere uitgevers kwam te liggen en door verschillende studio's werd ontwikkeld