Nieuws
Beyond Good & Evil 2

Beyond Good and Evil 2 staat nog steeds op de planning

Ondanks chaos bij Ubisoft

Geschreven door Jari Klapwijk op
Beyond Good and Evil 2 is niet geannuleerd door Ubisoft.

Dat heeft het bedrijf bevestigd aan PCGamesN. Onlangs maakte Ubisoft dat het drie games heeft geannuleerd en dat Skull and Bones voor de zesde keer is uitgesteld. Het bedrijf claimt "grote uitdagingen" te ervaren terwijl de game-industrie "verschuift naar gigantische merken en langlopende titels die spelers wereldwijd bereiken". Afgelopen jaar annuleerde het bedrijf al vier onaangekondigde spellen die in ontwikkeling waren. Deze ontwikkelingen hebben geen invloed op de ontwikkeling van Beyond Good and Evil 2, zo bevestigt een woordvoerder van Ubisoft.

Beyond Good and Evil 2 is inmiddels de game die het langst in ontwikkeling is. Duke Nukem Forever was geruime tijd recordhouder - de game verscheen 5156 dagen na de eerste aankondiging. Beyond Good & Evil staat inmiddels meer dan 5240 dagen in ontwikkeling. Daarbij moet wel gezegd worden dat de ontwikkeling van beide games waarschijnlijk op momenten stil heeft gelegen.

Ubisoft toonde eerste CGI-trailer van Beyond Good & Evil 2 in 2008. Daarna bleef het lange tijd stil rondom de game, totdat de game in 2017 voor het eerst weer werd getoond. Daarna zijn er diverse updates uitgebracht door het ontwikkelteam, maar inmiddels is het al eer een lange tijd stil rondom het langverwachte vervolg. Geestelijk vader Michel Ancel werkt al geruime tijd niet meer bij Ubisoft. Vorige zomer liet Ubisoft in een rapportage weten dat de ontwikkeling van de game spoedig verliep.

Dit artikel delen:

Lees meer

Level-5 wil mogelijk weer buiten Japan gaan werken Black Myth: Wukong komt in de zomer van 2024 uit
48

Reacties op: Beyond Good and Evil 2 staat nog steeds op de planning

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snoop213

    • 16 januari 2023 11:40
    Hopelijk hebben ze er toch een toffe singleplayer avontuur van gemaakt. Anders is dit opnieuw een mislukt project van Ubisoft. Ik ben bang voor het laatste

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 16 januari 2023 14:53
    @Snoop213 ik hoop er juist op dat het een supertoffe coop game wordt. Als Ubisoft ergens sterk in is de laatste jaren dan is dat het. Met toppers als Ghost Recon Wildlands en The Division hebben ze echt toffe games neergezet (en met dieptepunten als Ghost Recon Breakpoint ook weer hele slechte). Ik ben minder van de single player games en meer van de coop games :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 16 januari 2023 15:24
    @geeMc Dat zou kunnen maar wat ze er nu van maken is een volledige MMO en dat is niet wat deze game is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 16 januari 2023 15:51
    @Snoop213 oh joh, dat wist ik niet. Ik dacht oprecht dat het een coop game zou worden. MMO ben ik ook niet zo'n fan van nee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 16 januari 2023 11:56
    Ik hoop dat Ubisoft nou eindelijk eens leert games niet zo vroeg aan te kondigen, door al dat uitstel kom je alleen maar verschrikkelijk onprofessioneel over.
    En als je dan ziet wat ze doen met die lange ontwikkeltijd bij bv Skull & Bones dan maak ik me grote zorgen over het voortbestaan van Ubisoft.

    Op zich doen ze er denk ik goed aan zich te focussen op maar een paar games en wat projecten te annuleren,maar als je dan ziet wat er binnenkort uitkomt dan voorzie ik niet dat ze daar heel veel winst aan over gaan houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 16 januari 2023 11:59
    Nog steeds veel vertrouwen in deze game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 16 januari 2023 12:30
    @coola Dat begrijp ik want als je Duke nukem een van je beste game allertijden is. Dan is je kwaliteiteis vrij laag. Maar goed ik hoop met je mee. Maar mensen die zonder een gekleurde Ubisoft mening kijken. Die hebben er weinig vertrouwen meer in. Omdat het iets doet wat niets met het geweldige eerste deel te maken heeft.. namelijk gewoon een prachtige singleplayer action adventure. En deel 2 zou gewoon een blockbuster singleplayer action adventure moeten zijn. Maar Ubisoft dacht weer dat het goed zal zijn om een soort MMO van te maken. Maar op een enkele game na zijn we wel gewend van Ubisoft dat ze een meester zijn in het maken van verkeerde keuzes. En vele zien dit in behalve jij die qua Ubisoft vrijwel alles recht praat wat krom is. En als er dan echt mensen zijn die weten hoe slecht het er echt aan toe gaat binnen Ubisoft. Ga je er niet op in. Is ook logisch want dat kan je ook niet. Want je weet zelf ook dat je betreft Ubisoft vaak onzin vertelt. En ik merk altijd wanneer ik of iemand anders zoals nu met serieuze tegen argumenten komt tegen jou over Ubisoft of iets anders dat je vrij weinig thuis geeft. En idd wat hier boven geschetst wordt door Fons. Qua grote games is het ook karig. Dit jaar Mirrage en vorig jaar Mario and Rabbids die het blijkbaar niet extreem goed heeft gedaan. Dus nee ook qua grote releases van games zijn ze alles behalve geweldig bezig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Erik07

    • 16 januari 2023 14:06
    @coola Kun je aub aangeven dat je hier geen vertrouwen meer in hebt? Snoop kan het niet aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 16 januari 2023 14:12
    @Erik07 Ik kan het makkelijk aan. Alleen ik wordt een beetje moe van Coola. Die maar Ubisoft blijft verdedigen wat er ook mis is. En dit niet doet omdat hij het echt vindt maar om hier te trollen. En het leuke is dat hij berichten zoals hierboven vol met argumenten totaal negeert. Dat zegt mij voldoende. En het erge is dat hij diezelfde onzin zowel hier als playsense schrijft. Dus dan begin ik er een beetje genoeg van te krijgen. En ik weet negeren is de beste optie. Maar dat lukt helaas nog niet altijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hamstertrans

    • 16 januari 2023 15:28
    @Snoop213 thanks voor het geven van een nieuwe game website die ik niet ken playsense :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 16 januari 2023 15:42
    @Snoop213
    Bespaar je de moeite. Ik twijfelde eerst of hij echt meende maar ik weet nu zeker dat hij het puur en alleen doet om te trollen. Sure, hij meent er ergens wel iets van maar die irritante stelligheid doet hij alleen om te provoceren. Kijk maar naar zijn comments op PlaySense. 1-op-1 kopien van wat hij hier zegt. Geen eens een kleine aanpassing, gewoon letterlijk copy-paste. Ook daar alleen maar om reacties uit te lokken.

    Ik negeer hem gewoon volledig als hij op Ubisoft of AC aankomt en ik raad je aan hetzelfde te doen, veel beter voor je bloeddruk. Je verandert het toch niet en hoe minder mensen erop reageren hoe minder plezier hij er aan heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 16 januari 2023 15:55
    @The_Stifmeister

    Ah dus ik moet op elke site iets anders neer gaan zetten oke dan. Beetje raar dat je op elke site iets anders moet zeggen maar blijkbaar moet dat dus.

    Ik post alleen wat ik meen. Provoceren is verre van mijn doel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 16 januari 2023 16:33
    @coola
    Coola, ik vind je een aardige jongen maar ik denk dat je aandacht te kort komt of gewoon tijd te veel hebt want je manier van reageren staat zo ver van de realiteit af dat het niet meer serieus genomen kan worden. Het feit dat je precies dezelfde comments op verschillende sites zet spreekt boekdelen.

    Van mij mag je overigens je goddelijke gang gaan (wie ben ik om daar iets van te zeggen), ik negeer het gewoon. Ik kan het prima met je vinden zolang het niet over AC of Ubisoft gaat en dat is wat mij betreft prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 16 januari 2023 15:56
    @The_Stifmeister Dat is waar ik ga het proberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 16 januari 2023 22:19
    @Snoop213 Ik durf de weddenschap aan dat je het never nooit niet gaat lukken om niet meer te happen op Cola z'n comments.

    Krijg je Good & Evil 2 van me kado.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 16 januari 2023 22:56
    @xeros Hahah nou ik heb wel andere wensen dan deze game voor een weddenschap Haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 16 januari 2023 14:18
    @Erik07

    Nope. Ik kan wel aangeven dat ik er vertrouwen in heb dat het goed gaat komen (met Ubisoft in het algemeen. Heb een kennis die bij Ubisoft Montreal werkt en ondanks er idd chaos is in het bedrijf zijn de meeste werknemers tevreden met CEO Guillemot en met hoe hij het overall managet).

    Ander ding wat ik zeker weet is dat Ubisoft heer en meester zijn in sfeervolle rijkelijk gevulde en interessante werelden creeren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 16 januari 2023 14:43
    @coola Idd als je Duke nukem kwaliteit wil dan komt het allemaal goed maar verwacht je topkwaliteit dan gaat het niet goed komen met de meeste games. Weet je Coola ik ga het opnieuw doen dat is jou negeren er is gewoon met jou geen fatsoenlijk gesprek te voeren. Ook is alles bij Ubisoft op dit moment zo krom als de toren van Pisa en komen we met allerlei tegen argumenten je lult het allemaal recht. Verder leuk verzonnen over die kennis van je bij Ubisoft je gaat nu ook nog dingen verzinnen om Ubisoft te verdedigen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 16 januari 2023 14:47
    @Snoop213

    Niks verzonnen aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 16 januari 2023 15:17
    @Snoop213 als het Duke Nukem 3D kwaliteit is dan is dat heel goed, want dat is wel een van mijn favoriete games aller tijden. Forever was stukken minder, maar toch heb ik me er wel mee vermaakt. Zeker met de DLC the doctor who cloned me.

    Wat good and evil 2 betreft had ik ook liever een direct singleplayer vervolg op deel 1 gezien, maar wellicht kan dit toch nog iets worden.