Met Sphinx doet Eurocom onder de hoede van uitgever THQ een verwoede poging een Zelda-achtige game te ontwikkelen en men lijkt daar wonderwel aardig in te gaan slagen. Sphinx zal zich afspelen in een Egyptische setting en laat de speler om en om spelen met twee personages, Sphinx, een jonge half-god, en een Mummy. Opvallend is dat beide personages niet van elkaars bestaan afweten en de verhaallijnen om en om afgewisseld zullen worden, maar uiteindelijk wel prachtig samen zullen vallen. Het verhaal klinkt als volgt:Strange things have been happening in Sphinx's world. Problems are appearing; normally peaceful villages are now at war, odd monsters appear in valleys where there was once placid ecology. And nobody knows why. But there are clues. Legend tells Sphinx that two forces, a negative one and a positive one, are trying to recover the old empire and all of its crowns again. Sphinx commences in an adventure as part of a small community of wizards who are desperately trying to understand these legends. On a deeper level, Sphinx must learn who is trying to join the two worlds of dark and light, how to stop them, and become a more mature, skilled warrior as he progresses. De wereld die men voor Sphinx gecreëerd heeft is volgens deze preview bij IGN erg mooi en sfeervol en weet de speler perfect onder te dompelen. Het spel wisselt af tussen actierijke gameplay in de rol van Sphinx en wat meer op puzzels georiënteerde gameplay wanneer je als Mummy speelt. Tegen het eind van dit jaar zullen we zien hoe alle elementen in Sphinx op z'n plaats zullen vallen want dan hoopt men bij Eurocom het spel klaar te hebben.