Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws

Bethesda's Todd Howard krijgt GDC Lifetime Achievement Award

Pionier op het gebied van openwereldgameplay

Geschreven door Gijs Scheltens op

Todd Howard van Bethesda Game Studios mag tijdens de Games Developers Conference de Lifetime Achievement Award in ontvangst nemen. Howard krijgt de prestigieuze prijs voor zijn werk aan openwereldgames.

Howard werkt sinds 1994 bij Bethesda, waar hij onder meer werkte aan Daggerfall, Morrowind, Oblivion en Skyrim, allen in de reeks The Elder Scrolls. Ook overzag hij de ontwikkeling van postapocalyptische rpg's Fallout 3 en Fallout 4.

Howard wordt geprezen voor het geloofwaardig maken van de werelden in deze games. "We willen de visionair belonen die deze werelden maakt", aldus Meggan Scavio, manager van alle GDC-events.

Op 16 maart zal Howard de GDC-award in ontvangst nemen tijdens de Game Developers Choice Awards in San Francisco. De ceremonie wordt live uitgezonden via Twitch.tv.

De GDC Lifetime Achievement Award werd eerder in ontvangst genomen door onder meer Hideo Kojima, John Carmack, Shigeru Miyamoto en Warren Spector. In 2015 kreeg Hironobu Sakaguchi de prijs, hij is de bedenker van de Final Fantasy-reeks.

Bron: GDC

Dit artikel delen:

Lees meer

Gamer.nl speelt Xcom 2 De eerste 24 minuten van Zelda: Twilight Princess HD
3

Reacties op: Bethesda's Todd Howard krijgt GDC Lifetime Achievement Award

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • andele

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    en iedereen die die werelden ook echt maakte, in plaats van overziet, je weet wel, de mensen die de textures maken, de bugs fixen, die krijgen nooit wat natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @andele Wat klets je nou.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • D4rKy28

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @Maki het staat er misschien niet helemaal zuiver op, maar ik snap zijn punt wel.

    Todd Howard zelf gaat hard achteruit, met zijn level design en 1991 physics die vent kan beter stoppen met games maken net zoals john carmack dat deed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.