Bethesda ziet niets in sociale media als gameplatform | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Ik snap het niet, als ik heel eerlijk ben. Ik kijk ernaar en probeer het te begrijpen maar voorlopig heb ik besloten om het maar gewoon te negeren (lacht). Mi chien dat ik het op een dag doorheb maar tot die tijd zie ik de aantrekkingskracht niet van [sociale games]", aldus Howard. "Het lichtje is nog niet gaan branden bij mij, ik vat het gewoonweg niet. Ik krijg dan van die korte berichten met 'Je hebt een nieuw paard gekregen' of 'een vis', ik weet het niet hoor."

Wel roemde hij de capaciteit van dergelijke spellen om mensen met elkaar in contact te brengen. "Ik heb daar wel naar gekeken, of we ook zoiets kunnen doen [in onze spellen], maar zo ver gaan als een heel spel op een sociaal medium uit te brengen, dat is een ander verhaal", zo stelt Howard.

Bethesda

Besthesda heeft als ontwikkelaar een aantal grote titels op zijn naam staan, waarvan de Elder Scrolls-serie en Fallout 3 de bekendste zijn. Ook treedt het bedrijf op als uitgever, zo brengt het volgend jaar spellen als RAGE en Hunted: The Demon Forge uit.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou