Bethesda was 'voorbereid op kritiek Fallout 76'

Bethesda was 'voorbereid op kritiek Fallout 76'

De ontwikkeling van Fallout 76 heeft voor veel problemen gezorgd bij Bethesda. De ontwikkelaar zegt dan ook dat het voorbereid was op de vele problemen en kritiek na de lancering van het spel.

Todd Howard, de directeur van Bethesda, geeft in een interview met IGN toe dat de slechte lancering van Fallout 76 en de vele kritieken op het spel schade hebben aangericht aan het imago van Bethesda en de Fallout-franchise. Het spel, dat in november vorig jaar werd uitgebracht, bevatte veel technische problemen en kreeg matige reviews.

Howard zegt dat Bethesda veel van de ellende al zag aankomen, naarmate de releasedatum van Fallout 76 dichterbij kwam. De ontwikkeling van het spel en de focus op multiplayer bracht veel problemen met zich mee en het team was dus voorbereid dat een groot gedeelte van deze problemen na lancering werden blootgesteld. "Dit is niet het soort game dat fans van ons verwachtten, dus we wisten dat we kritiek gingen krijgen. Veel van deze kritiek is verdiend", aldus Howard.

Bethesda is volgens Howard van plan om in de nabije toekomst nog veel verbeteringen toe te voegen aan Fallout 76. Ook wil de ontwikkelaar het contact met de community van het spel verbeteren en leren van de fouten die zijn gemaakt met de lancering van het spel. "Het gaat er niet om hoe je de game lanceert, maar om wat het uiteindelijk wordt", zegt Howard over Fallout 76.

Howard vult aan dat Bethesda "een aantal geweldige" dingen gaat onthullen tijdens de persconferentie van het bedrijf op E3, die in de nacht van zondag 9 juni op maandag 10 juni plaatsvindt om 02:30 uur Nederlandse tijd. Bekijk in ons overzicht van alle E3-persconferenties wanneer de presentaties van andere uitgevers plaatsvinden.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

"Het gaat er niet om hoe je de game lanceert, maar om wat het uiteindelijk wordt", zegt Howard over Fallout 76. Jammer dat ze blijkbaar dus niet willen leren van hun fouten. Het is wel degelijk belangrijk hoe je de game lanceert.

0
test

Wat een nieuwe Fallout nodig heeft om te slagen is een nieuwe engine. Fallout 4 en 76 waren zo achterhaalt. En agreed @HunterSeeker, hoe kun je dat nou zeggen als game developer

0

Aanbevolen voor jou