In een officieel bericht bedankt het bedrijf onder andere ZeniMax met het ontwikkelen van Fallout 76. Daarnaast worden ook de spelers bedankt die hebben deelgenomen aan de bèta van de online game. Volgens de ontwikkelaar heeft de bèta veel feedback opgeleverd dat heeft bijgedragen bij het optimaliseren van de game.
Na de lancering worden er onder andere verbeteringen aangebracht bij het opbouwen van de C.A.M.P.. Deze functie is grotendeels hetzelfde vergeleken met Fallout 4, echter hebben spelers in Fallout 76 de mogelijkheid om de C.A.M.P. op andere locaties binnen de map te gebruiken.
Daarnaast werd bekend dat er een zogenoemd faction based PvP-systeem wordt geïmplementeerd in Fallout 76. Dit systeem is gebaseerd op groepen binnen de game. In de bèta werd nog gebruik gemaakt van een simplistisch PvP-systeem, waarbij een speler een andere speler moest beschieten om een gevecht aan te vragen. Indien de beschoten speler hiermee instemde kon die speler beginnen met schieten om het gevecht te starten. De speler die in leven bleef kreeg een paar voorwerpen en valuta van de andere speler.
Ook worden naast deze functies nieuwe mi ies, evenementen en Vaults uitgebracht. Character respecing kwam ook ter sprake in het bericht. Met deze functie is het mogelijk om de vaardigheden van het personage opnieuw in te stellen.
Op Twitter vroegen spelers aan het hoofd van marketing bij Bethesda, Pete Hines, of spelers van de bèta een gratis respec krijgen en of deze aanpa ingen ook gelden voor de speciale punten. Hierop antwoordt Hines dat het mogelijk is om een nieuw personage aan te maken, maar dat character respecing bij speciale punten niet mogelijk is. Daarnaast meldde Hines dat spelers eerder behaalde trophies en achievements opnieuw moeten behalen.
Eerder werd bekend dat de bèta van Fallout 76 op de pc niet kon worden verwijderd van de Bethesda.net-launcher.
Fallout 76 verschijnt op 14 november voor pc, Xbox One en PlayStation 4.