Nieuws
Fallout

Bethesda-site lekt gegevens van Fallout 76-spelers

Spelers kunnen bij elkaars persoonlijke gegevens

Geschreven door Geert de Wekker op
Consumenten die een vervangende tas voor hun Fallout 76 Power Armor-editie hebben aangevraagd, kregen per ongeluk toegang tot de persoonlijke gegevens van anderen via het Bethesda-supportsysteem. Spelers hebben inzicht gekregen in namen, adressen en de optie om aanvragen te stoppen.

Wanneer spelers de optie van Bethesda kregen om hun Fallout 76-nylon tas te vervangen voor een canvas tas, moesten de spelers een aanvraag indienen bij Bethesda. Bepaalde spelers hebben op hun account inzicht gekregen in aanvragen van andere Fallout-spelers waarbij dan ook alle persoonlijke gegevens bij staan. In hoeverre de gegevens verder gedeeld zijn is niet bekend. De spelers die inzicht kregen hebben op Reddit melding gemaakt van de lek en verspreid spelers moeten alert moeten blijven.

Dit lek stroomt voort op de klachten die spelers indienden bij Bethesda nadat ze een Fallout 76-tas kregen die van nylon was gemaakt in plaats van een beloofde canvas-tas. Sindsdien hebben meerdere mensen aangegeven dat ze een vervanging voor de nylon-tas wilde hebben.

Reddit-gebruiker, Jessiepie, heeft in een bericht gedeeld dat ze bij alle gegevens kan van anderen en ook de optie heeft om aanvragen verder af te handelen. "Maak je geen zorgen, ik heb geen interesse om jullie te stalken of jullie Fallout 76-ervaring te verpesten. Ik heb een melding aan Bethesda gegeven over dit probleem."

Bethesda Support gaf in een tweet reactie op het lek en heeft verklaard dat het lek nu dicht is en ze bezig zijn met onderzoeken naar het probleem en dat ze spelers gaan contacteren als het gevolgen voor ze heeft gehad.

Fallout 76 is te spelen op Xbox One, PlayStation 4 en pc.

Lees ook onze review: Fallout 76 is in zijn kern kapot

Dit artikel delen:

Lees meer

Super Smash Bros. Ultimate is uitgebreid en chaotisch Forniter wint €100 van Yarasky tijdens ROG-event op de redactie
17

Reacties op: Bethesda-site lekt gegevens van Fallout 76-spelers

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Hooper

    • 6 december 2018 12:05
    De gifbeker is nog niet leeg voor Bethesda.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • racerozzy

    • 6 december 2018 12:44
    Ik vind dit echt sonde dat het zo gaat… Ik vond Bethesda de laatste jaren een van de betere studio's…. Na de flop van Fallout 76 nu dit… Gaat niet best in gameland :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 6 december 2018 12:51
    Bethesda: the gift that keeps on giving

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 6 december 2018 13:09
    M'n broek zakte er echt vanaf toen ik dit vanmorgen elders las, je vraagt je af of Bethesda het nog wel op de rit gaat krijgen ooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 6 december 2018 14:06
    @El Ninjo Ik had nog niet eens een broek aan toen ik het las! :):)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 6 december 2018 13:08
    Oh boy… medelijden met de PR-afdeling.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KingofHearts045

    • 6 december 2018 13:54
    Miskoop van het jaar.. Echt veel bugs frame drops en kut graphics van 2008

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 6 december 2018 14:48
    @KingofHearts045 Ik blijf het zeggen. Dat van die graphics is echt dikke onzin. Het zijn niet de mooiste graphics ooit, dat zeker niet. Maar graphics uit 2008 is echt zwaar overdreven. En ik kan niet zeggen hoe t op consoles is, maar ik speel de pc versie en heb totaal geen last van framedrops.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinS

    • 6 december 2018 14:53
    @darkmanwls Speel op PS4-Pro, en ook nog geen framedrops gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KingLoekie85

    • 6 december 2018 18:28
    @EdwinS fanboy allert. Er staan 1000en uren aan alleen negativiteit op internet inclusief beeld materiaal waarbik duidelijk word/is dat fallout 76 kei hard heeft gefaald en 1 grote flop is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 6 december 2018 18:33
    @KingLoekie85 om te beginnen moet je ophouden om gelijk fanboy te roepen als iemand t niet met je eens is.
    Ten tweede ontken ik de gebreken van de game niet. Ik zeg alleen dat jouw argument van 2008 graphics zwaar overdreven is, en ik geen framedrops heb.
    En dat er uren aan materiaal op internet staan is prima, de game heeft ook gebreken. Maar in tegenstelling tot met iedereen mee te praten speel ik t spel zelf, en ik vind t leuk. En daar veranderd negativiteit op internet echt niets aan.

    bovendien is de game inmiddels aardig wat patches verder, en t is nog niet perfect, maar een hoop van die problemen zijn reeds opgelost.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rkantjo

    • 6 december 2018 14:02
    ennn we gaan vrolijk door #FAILOUT76

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 6 december 2018 14:51
    Ok bethesda, ik heb t nog zo voor je opgenomen, maar dit is toch wel echt een fuckup van heb ik jou daar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 6 december 2018 15:17
    Wordt echt tijd dat iemand Bethesda voor de rechter sleept.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 6 december 2018 16:01
    Ik hoor alleen maar negatief nieuws over Bethesda sinds launch van de nieuwe fallout. Hoop dat ze zich beteren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 6 december 2018 17:46
    Class action suit!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 7 december 2018 22:09
    Ondertussen bij Bethesda…