Nieuws
Fallout 76

Bethesda laat Fallout 76-cheaters een opstel schrijven

Waarom het gebruik van third party cheat software nadelig is voor het ecosysteem van een online game

Geschreven door Michel Musters op
Bethesda heeft diverse mensen die zijn verbannen van Fallout 76 vanwege het gebruiken van cheat software, verteld dat ze een opstel mogen schrijven.

Het bedrijf laat aan verbannen spelers weten: "Mocht je tegen deze beslissing in willen gaan, dan accepteren we een opstel over waarom het gebruik van third-party cheat software nadelig is voor het ecosysteem van een online game."

Het gaat om spelers die verbannen zijn vanwege het gebruik van third party-cheatprogramma's samen met Fallout 76. Hoewel diverse verbannen spelers klagen over het feit dat ze helemaal geen cheat software gebruikten, is deze manier van Bethesda om te kijken of spelers hebben geleerd van hun fouten een vrij unieke en mogelijk verstandige manier om met dit probleem om te gaan.

Bron: Dual Shockers

Dit artikel delen:

Lees meer

Dragon Ball FighterZ rekent af met oppervlakkigheid Level designer van Rime gaat aan Cyberpunk 2077 werken
9

Reacties op: Bethesda laat Fallout 76-cheaters een opstel schrijven

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • DevTrunks

    • 26 december 2018 10:58
    Wat zijn deze mensen aan het roken?
    Cheaters bannen? Zeker doen.
    De beslissing moeten aanvechten met een opstel? What the f….
    Wat is dit? De brugklas?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ragpost

    • 26 december 2018 11:12
    Ik kan wel een aantal onderwerpen bedenken waar Bethesda zelf een flink opstel over mag gaan schrijven. Volgens mij is er niet eens cheat software nodig binnen 76 om te cheaten. Zegt meer over Bethesda…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Addergebroed

    • 26 december 2018 12:33
    Gister zag ik een youtube filmpje (vraag me niet welke) waarin ze uitlegden dat veel van de verbannen 'cheaters' simpelweg mensen waren die mods gebruikten. Omdat Bethesda er voor gekozen heeft om er een online game van te maken zijn mods voor fallout in essentie niet meer mogelijk omdat ze andermans game kunnen beinvloeden, maar veel van de spelers van eerdere fallout versies hadden zich dat blijkbaar nog niet zo goed gerealiseerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • anyaka

    • 26 december 2018 14:12
    @Addergebroed Het zijn juist de modders die de game patchen en bugs fixen aangezien Bethesda het geen reet kan schelen. (denk aan remastered edities van Skyrim waarin dezelfde bugs zitten als in de originele release)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AlexKidd

    • 26 december 2018 13:04
    Het gaat niet eens om cheats. Het gaat om mods, bijvoorbeeld grafische mods. Bethesda ziet dit om een of andere reden als cheats, want een online game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rkantjo

    • 26 december 2018 13:44
    nu een opstel van bethesda ,waarom ze een halve game hebben afgeleverd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Deltadstroyer

    • 27 december 2018 09:58
    Bethesda….Stop Digging Your Grave!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Robert-Frans

    • 27 december 2018 11:55
    Lijkt me hilarisch om dan een opstel te schrijven over hoe grote developers tegenwoordig de consument cheaten met pay2win in zelfs games van 60 euro, lootboxes, half afgemaakte games met DLC's waarvoor je moet betalen en day-one-patches, draconische anti-piracy-maatregelen, zoals altijd online moeten zijn tijdens het spelen, die enkel de eerlijke kopers treffen en niet de piraten, het altijd weer verplicht moeten registreren zodat je vrijwel nooit gewoon anoniem een game kan kopen zoals vroeger, slecht onderhoud van onlinegames en hun servers, schaamteloze cashcows die enkel meer van hetzelfde bieden en niet per se beter ervan worden, manipulatieve pre-orderbonussen, agressieve marketing van microtransacties en DLC's in games voor kinderen, gameplatforms zonder fatsoenlijke kwaliteitscontrole, waarop vervolgens zoveel bagger verschijnt dat de echt goede games erin verzuipen, opdringerige advertenties in games waarvoor je allang de volle mep betaald hebt, etc.
    En hoe dat cheaten de gamesindustrie inderdaad alleen maar infantieler en hebzuchtiger maakt en hoe nadelig dat is voor het ecosysteem van creativiteit, kwaliteit, respect en betrouwbaarheid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The_Scratcher

    • 1 januari 2019 15:51
    Zijn er dan überhaupt serieus mensen die deze bagger spelen???