Nieuws
Starfield

Bethesda herbevestigt dat Starfield in eerste helft van dit jaar verschijnt

Een precieze releasedatum ontbreekt nog

Geschreven door Michel Musters op
Bethesda heeft herbevestigd dat Starfield in de eerste helft van dit jaar uitkomt.

Vorig jaar mei werden zowel Starfield als Redfall - beide games van het inmiddels door Microsoft overgenomen Bethesda - uitgesteld naar de eerste helft van 2023. Ondanks dat is er al een tijdje weinig nieuwe gameplay van Starfield getoond en twijfelen sommige fans of deze releaseperiode wel gehaald gaat worden.

Bethesda heeft onlangs de support-pagina van Starfield online geplaatst. Daar wordt antwoord gegeven op diverse vragen, waaronder wanneer Starfield uitkomt. Er wordt geantwoord met "in de eerste helft van 2023", waarmee het bedrijf dus bevestigd dat het spel inderdaad ergens in dit halfjaar verschijnt. Een precieze releasedatum blijft echter nog uit.

Starfield verschijnt op Xbox Series X en S, pc en Game Pass. In de langverwachte ruimte-rpg van Bethesda Games Studios, de makers van The Elder Scrolls, sluiten mensen zich aan bij Constellation, een organisatie die de ruimte verkent op de "laatste reis van de mensheid", honderden jaren in de toekomst.

Starfield

Dit artikel delen:

Lees meer

Insider claimt dat remake van Persona 3 in ontwikkeling is Tales of Arise werd bijna uitgebracht als een nieuwe IP
26

Reacties op: Bethesda herbevestigt dat Starfield in eerste helft van dit jaar verschijnt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Zut

    • 3 januari 2023 10:57
    Toch is het wel vreemd dat er nog steeds niet heel veel van te zien is. Laatst wel die gameplay trailer maar voor een game die in de eerste helft van dit jaar moet uitkomen is het nogal karig tot nu toe. En er zijn nogal wat mensen die Starfield beschouwen als de nieuwe komst van Jezus, heb er niet echt een lekker gevoel bij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 3 januari 2023 11:02
    @Zut maar dat deden ze toch ook met skyrim en fallout 4, misschien heb ik het mis maar dacht werd getoond en daarna kwam ie uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 januari 2023 16:52
    @hulstpower Is meestal zo he, met games, dan men m eerst toont, en daarna uit brengt. Andersom zou raar zijn :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 januari 2023 16:54
    @Messtranor bedoelde meer, werd 1 x getoond en daarna kwamen de games al uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 5 januari 2023 08:17
    @hulstpower snapte ik. Was grapje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 januari 2023 08:29
    @Messtranor ok soms weet je het hier niet he of met grapje maakt of serieus is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 3 januari 2023 11:04
    @Zut Nou ik vind het juist wel prima zo. Ik hoef niet het hele jaar doodgegooid te worden met gameplay filmpjes en dergelijke, laat mij alles zelf maar ontdekken. Ik krijg soms het gevoel dat ik een game al helemaal ken voor ik hem gespeeld heb of dat ie juist tegenvalt omdat alles opgehemeld is.
    Of Starfield de verwachtingen gaat waarmaken weet ik niet, ik ga sowieso wachten als de game uitkomt, laat ze eerste de grootste problemen maar verhelpen.
    Maar als ik terugdenk aan de games als Oblivion, Skyrim, Fallout 3 en 4 (die laatste wat minder) dan kan ik alleen maar uitkijken naar Starfield. Dat is niet zo gek lijkt me.

    Ik kijk trouwens meer uit naar Starfield dan de komst van Jezus, maar dat is persoonlijk denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 3 januari 2023 12:18
    @Ziminar Persoonlijk kijk ik naar beiden uit, hoewel er van de terugkomst nog vrij weinig trailers zijn. Ik ben vooral benieuwd in welk fiscaal jaar hij verwacht wordt, omdat je dan weet of dat voor of na maart is. Maar ik kijk er zeker naar uit, omdat ie op GamePass staat hoef ik geen recensies af te wachten voordat ik er geld aan uitfgeef.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 3 januari 2023 12:37
    @mhnl1979 Ja dat is waar, maar als de bugs echt frustrerend zijn dan verpest het de boel wel. Ik heb ooit met AC:Unity hetzelfde gehad, pas maanden later was ie te doen.
    Dan wacht ik liever even.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 3 januari 2023 11:05
    Als je de insiders moet geloven kan deze voor redfall komen en dat ie nu intern getest word en af is. Of dit allemaal waar is geen idee. Maar heb wel zin in deze hopelijk niet te dicht op zelda release want word het lastig voor me om beide volle aandacht te ge enen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 3 januari 2023 15:19
    @hulstpower hij komt op zeker in 2023 en kijk zeker uit naar deze game van mij mag hij in december komen en ze rustig de tijd nemen om alle bugs enz eruit te halen. Dit moet de comeback van Xbox worden en hoe hard zei werken om de schade te herstellen wat ze hebben op gelopen met de xbox one tv kijk console. Ik gun Microsoft wel een hele goede topper daar wordt niemand slechter van

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 3 januari 2023 15:37
    @TripleR40 ben het helemaal met je eens, maar ik hoop gewoon dat dit allemaal al gedaan is in de uitstel periode. En kleine bugs boeit mij niet zoveel dat hebben wel meerdere grote open wereld games. En zoals je zegt goeie concurrentie is goed voor onze consumenten daarom ben ik ook voorstander dat micro abk mag kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 3 januari 2023 15:44
    @hulstpower ik ook hoor zie ook de ophef niet zo over de abk overname

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 3 januari 2023 11:17
    En q4 pas speelbaar omdat ie dan alle updates heeft gehad

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 3 januari 2023 11:55
    @TripleR40 Ik ben inderdaad sceptisch ze hebben denk ik teveel in de game wil stoppen. Ipv wat kleinschaliger en goed

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 3 januari 2023 11:21
    Laat Jezus maar komen. Ik heb er zin in!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 3 januari 2023 11:55
    @kleinekoosjer Ik zou ook even de bugs en glitches afwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 3 januari 2023 12:35
    @Snoop213 ja dat is een extra perk van bethesda :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 3 januari 2023 13:42
    Nice! Dit is een van de games waar ik echt naar uitkijk. Zal er denk ik vele uren in gaan steken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 3 januari 2023 13:43
    Zit er toch aan te denken om een series X te halen. Had mijn xbox1x verkocht omdat het letterlijk stof stond te happen omdat ik de exclusieve games van Xbox gewoon simpel op pc kon spelen.. Maar speel tegenwoordig alles op PS5 omdat ik een hekel heb gekregen aan pc gaming. :D En nu mis ik wel de console voor Microsoft games, zeker als ik ze in minimaal 60 fps wil spelen.