Nieuws

Bethesda heeft 12 miljoen exemplaren van Fallout 4 verscheept

Geen verkoopcijfers

Geschreven door Michel Musters op
Bethesda heeft 12 miljoen exemplaren van het deze week verschenen Fallout 4 verscheept om aan de vraag naar de game te voldoen. Hoeveel er daarvan al verkocht zijn, meldde de uitgever niet.

Hoewel het geen specifieke verkoopcijfers zijn, geeft de hoeveelheid verscheepte games wel aan dat er veel vraag naar de open wereld rpg was. 

De vorige game van ontwikkelaar Bethesda Games Studios, The Elder Scrolls 5: Skyrim, werd bij lancering 7 miljoen keer verscheept. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Maak vier personages aan in Tom Clancy's The Division Ronda Rousey staat op de cover van UFC 2
16

Reacties op: Bethesda heeft 12 miljoen exemplaren van Fallout 4 verscheept

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • ShadowX

    • 14 november 2015 03:08
    Mooie aantallen, dit laat zien dat er na Fallout 4 zeker een deel 5 of weer een Fallout komt als New Vegas (van die mogen ze van mij best een deeltje 2 maken, vond het geweldig om in de wastelands van die setting rond te lopen).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 14 november 2015 04:22
    Hoewel de meeste mensen altijd zeggen hoe stom de graphics zijn, zitten ze het toch stiekem allemaal te spelen. Bij Steam's metacritics krijgt het spel een score van 5/10, maar de mensen die tot nu toe negatief gereageert hebben, hebben al wel ~50 uur in het spel doorgebracht. Voor een spel die 4 dagen oud is vind ik dat al veel voor een spel die zogenaamd zo slecht is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hellraidermike

    • 14 november 2015 05:12
    Ik vind het spel slecht, en heb het dan ook niet niet gekocht.

    Maar goed over een kam scheren is lekker makkelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr. Harrow

    • 14 november 2015 08:59
    Grappig dat je het spel dan niet niet koopt:)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • yucko

    • 14 november 2015 09:06
    Hihi, is zijn bijdrage toch nog nuttig. Ter vermaak..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • yucko

    • 14 november 2015 09:01
    Wss zo lang door gespeeld dat ze een burnout kregen en liepen te mauwen op steam. Het is een trent om kritisch te zijn op producten ipv alles maar leuk te vinden. Velen slaan hier compleet in door.

    Vooral de zwaar onredelijke kritiek op originaliteit en innovatie, bij sequels. Als je een nieuwe game wilt, koop dan ook een nieuwe game. Als je een deel 3 of 4 koopt uit een serie, dan krijg je precies dat. Sommige gamers houden er een raar denkpatroon op na… schijnbaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Massiv

    • 14 november 2015 10:28
    Ga m van het weekend halen, denk wel dat het een leuk verhaal heeft. Graphics neem ik voorlief als de game gewoon goed is, maar zag op youtube filmpjes en schrok soms wel van de framerate, hoop dat het aan de opnames lag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 14 november 2015 11:12
    je krijgt in ieder geval veel content. En de game lijkt ook goed te spelen met meerdere verschillende personages als je hem hebt uitgespeeld. Graphics zijn op het niveau bioshock van 2 jaar geleden. Niet best maar of je je hier aan zal ergeren weet ik niet. Heb je net een duur nieuw systeem dan waarschijnlijk wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 14 november 2015 13:07
    tuurlijk, het spel moet nog een paar patches krijgen. soms dan zit ik te spelen en dan zit de framerate rond de 30. als je met een night vision scope rondkijkt zie je ook de framerate naar beneden gaan. maar ik vind het spel echt super geweldig. graphics zijn niet cod like, maar een duidelijke verbetering op fallout 3. je kan de wapens modden naar jouw beeld, er zit nu al super veel content in het spel, iedereen bied je missies aan dus credits verdienen is ook niet zon groot probleem als in de orginele fallout 3. ik vind het alleen wel jammer dat je je shells niet kan uitzoeken zoals in new vegas. een shotgun kan geen slugs hebben in fallout 4 bijvoorbeeld. een rocketlauncher kan geen guided of high yield rakketten afschieten, maar je kan dat wel beinvloeden doormiddel van de mods. plus, er zitten echt tonnen van legendary wapens in het spel. ik heb nu een 10mm pistool die explosieve kogels afvuurt :p dat ding is echt ziekelijk goed tegenover snelle vijanden omdat het altijd wel splash damage doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • alex201

    • 14 november 2015 15:07
    Ben het helemaal eens met jouw comment alleen ik snap de cod graphics vergelijking niet helemaal. Deze game is veel groter en uitgebreider dus ik zou het eerder naast een game als the witcher 3 zetten. Voor de rest snap ik alle haat niet helemaal van alle "hardcore" fallout fans. Op alle glitches en framerate na een prima game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 15 november 2015 03:45
    Ik vind fallout 4 heel erg lijken op metro last light. Graphics zijn goed genoeg. Witcher is niet echt mijn spel. Heb die maar 20 minutenbgespeelt ofzo. Graphics waren wel leuk, maar zwaar op men computer. Als je een spel maakt op de pc, probeer je een zo breed mogelijk publiek te pakken. Niet alleen de top honderd. Witcher deed dat, en fallout niet. Dus hoewel de graphics niet top notch zijn, kan je er toch goed genoeg van genieten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • alex201

    • 15 november 2015 12:55
    Ja dat klopt en daarom game ik ook voornamelijk op mijn ps4, dan heb je misschien niet altijd de beste prestaties maar wel de zekerheid dat hij het doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 14 november 2015 13:02
    12 miljoen verscheept!!! Wow… dat zijn dus FYSIEKE exemplaren, dat terwijl digitaal steeds belangrijker wordt. Indrukwekkend. Ik heb een digitale aangeschaft op console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geert1

    • 14 november 2015 16:52
    Bethesda verwoordt het nogal onduidelijk, maar het gaat om fysiek + digitaal. De pre-orders zitten er in elk geval bij, plus alles wat is uitgeleverd naar de winkels (dus niet per se verkocht aan consumenten). Ook vermeld Bethesda dat ze nu nieuwe exemplaren aan het verschepen zijn, dus de eerste lading zal wel grotendeels verkocht zijn.

    Sowieso één van de grootste entertainment releases van het jaar dus, en een nieuw record wat betreft gelijktijdige spelers op Steam: 470.000. Het vorige record was GTA5 met 445.000.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tweewh33ler

    • 15 november 2015 10:22
    Spel valt me toch behoorlijk tegen helaas. Ze hadden ook best wat beter hun best mogen doen op de textures. Zelfs op Ultra Setting zijn die echt heel slecht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 16 november 2015 11:04
    Ik was afgelopen Vrijdag druk op weg om de teller met eentje op te hogen en had de pointer al bijna op de kopuh kopuh kopuh-knop in Steam. En toen zag ik dat Prison Architect een update aan het downloaden was. In plaats van de game te kopen ging ik naar de 45 minuten durende PA update video kijken op youtube. In die 45 minuten had ik de tijd om de volgende vraag te beantwoorden: heb ik eigenlijk wel zin in weer een game die honderd+ uren van mijn vrije tijd gaat opslokken en heel erg lijkt op de sloot andere games die ieder al 100+ uren van mijn vrije tijd hebben opgeslokt? Eigenlijk niet :/

    Niet gekocht uiteindelijk. Geen idee wat me nu is overkomen, maar als ik moet gokken dan zeg ik de huidige generatie "extreem veel content, weinig afwisseling" games bij deze vaarwel. Mooi is dat.