Dagelijks spelen meer dan 10.000 gamers Battlefield 1942 en Battlefield: Vietnam, wat laat zien dat de Battlefield serie erg populair is. Nog een paar maanden en dan verschijnt Battlefield 2. In tegenstelling tot de andere Battlefield games, waar de AI erg matig was, moet Battlefield 2 wel een uitdaging voor de eenzame singleplayers onder ons bieden. Om het spel niet een "multiplayer only" ervaring te laten worden heeft men de AI een flinke beurt gegeven. In speciale "Boot Camp" missies kun je het tegen de computer opnemen.

Toch is het niet alleen rozengeur en maneschijn, want DICE heeft geen plannen om de SDK, waar modmakers allerlei content voor het spel mee kunnen maken, uit te geven. De hobbyisten moeten zich dan ook zien te redden met de Battlefield 2 editor. Niet zomaar een editor, want dit is dezelfde die door het team van DICE voor het ontwikkelen van de levels is gebruikt. What are your thoughts about creating a Steam-like program for distribution of your game(s)?

[DICE] Interesting idea.

Any plans for a music theme like the one you did in BF: Vietnam, or was that just in conjunction the spirit of the game?

[DICE] No, we've got all original music for BF2.

What is the biggest change you had to make to improve team play? [DICE] Scoring and kit balance. One of the things we've noticed in our playtests is that there is no über-kit. The kits reflect the BF philosophy of paper-rock-scissors with strengths and weaknesses in each kit. Verder laat DICE in dit interview weten dat Battlefield 2 van "per pixel hit detection" voorzien is, waardoor je door iemand z'n been kan schieten.