Zo bevat de game nu 28 nieuwe talents, meer dan 60 nieuwe skills en nieuwe gebieden om te ontdekken. In totaal moet er nu twee keer zoveel gameplaytijd in de campagne zitten. Ook heeft de game een nieuw character creation menu gekregen met veel customisation-opties. Verder kunnen spelers meer interactie hebben met de omgevingen. Zo kunnen deuren ingeramd of afgebrand worden, personages worden bestolen en kisten met loot erin worden afgebrand. Ook de AI, user interface, laadtijden en graphics zijn verbeterd.
De alfaversie van Divinity is sinds 17 januari beschikbaar via Steam Early Access. De game kost 39,99 euro, maar mensen die de aflaversie gekocht hebben gaan automatisch over naar de bètaversie. De ontwikkelaar heeft een complete lijst met alle veranderingen op zijn forum geplaatst.
Reacties op: Bètaversie Divinity: Original Sin voert 400 verbeteringen door
geert1
Ik doe met opzet niets met de Early Access, om er straks grotendeels blanco in te gaan wanneer de uiteindelijke versie uit is. Nu nog hopen dat het met de grootte en speelduur ook goed zit, dan kan dit een hele bijzondere RPG worden.
Howdy
Begrijp me niet verkeerd als ik het woord Nerds gebruik; Ik bedoel dat natuurlijk in de meest positieve zin van het woord (diepte, roleplaying, zinvol ipv zinloos hack 'n slash (waarvan ik overigens ook een groot fan ben), stat, stats, stats en stats).
geert1
Waar Diablo draait om actie, loot en character stats, gaat het bij Original Sin om verhaal, dialoog, verkennen, quests aangaan, enzovoort. Qua combat is het voornaamste verschil dat Original Sin een turn-based vechtsysteem heeft die draait om tactiek en synergie, en dat je met twee karakters speelt (waarvan de tweede kan worden bestuurd door jezelf óf door een tweede speler in co-op). In Diablo is vechten 80% van de game; in Original Sin zal minder gevochten worden en zullen de gevechten wat meer deel uitmaken van het verhaal. Dus niet door hordes anonieme vijanden raggen (ook leuk!), maar meer vechten wanneer het moet en past in het verhaal. Je kunt conflicten ook op verschillende manieren oplossen, afgezien van vechten, door bijvoorbeeld de dialoog aan te gaan. Verder bevat Original Sin een open wereld waar van alles te beleven is.
Al met al dus wel heel verschillende games met verschillende doelgroepen. Diablo = actie-RPG, Original Sin = classic RPG met open wereld. Verder weet ik ook nog lang niet alles, maar het klinkt erg uitgebreid in elk geval. Hier meer over de game en hier meer gameplaybeelden.
Howdy
zanderb
zanderb