Nieuws

Betaalde online dienst voor Switch biedt optie voor back-up saves

Dienst lanceert met twintig NES-games

Geschreven door Michel Musters op
Mensen die vanaf september betalen voor de online dienst van Switch, kunnen een back-up van hun savefiles op de cloud plaatsen.
Nintendo heeft meer details bekendgemaakt over de betaalde online dienst voor de Switch, die ergens in september lanceert. Geïnteresseerden kunnen een lidmaatschap aanschaffen van een maand, drie maanden of twaalf maanden. Deze kosten respectievelijk 3,99, 7,99 en 19,99 euro. Hier kan maar één speler gebruik van maken.


Men kan ook een familieplan afsluiten voor 34,99 dollar per jaar (een prijs in euro's is niet bekend, maar komt waarschijnlijk neer op 34,99 euro per jaar), waaraan maximaal acht personen gekoppeld kunnen worden. Deze acht personen hoeven niet op dezelfde Switch-console te spelen; gamers kunnen dus ook met elkaar afspreken om een abonnement af te sluiten en de kosten te delen.

Naast de cloudsaves krijgen spelers ook toegang tot gratis NES-games. Wanneer de online dienst in september lanceert, zullen er twintig NES-games beschikbaar zijn. Nintendo heeft tien van die games al onthuld, namelijk Mario Bros., Super Mario Bros., Super Mario Bros. 3, Donkey Kong, The Legend of Zelda, Ice Climbers, Soccer, Tennis, Balloon Fight en Dr. Mario.

De betaalde online dienst is vanaf september een vereiste om online tegen elkaar te kunnen gamen op Switch. Online multiplayer-opties, zoals de mogelijkheid om elkaar uit te nodigen voor een multiplayerpotje en communiceren met elkaar, kan alleen via de smartphone-app die Nintendo vorig jaar lanceerde.

Dit artikel delen:

Lees meer

Zombies-modus Call of Duty: Black Ops 4 wordt op E3 getoond Epic gaat samenwerking met Marvel aan voor Fortnite: Battle Royale
25

Reacties op: Betaalde online dienst voor Switch biedt optie voor back-up saves

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Undefused

    • 8 mei 2018 09:01
    Ze blijven zuinig met informatie geven daar bij Nintendo, hoop dat bij de E3 alle verdere info gegeven wordt, inclusief de aankondiging van de virtual console service, die games bevat van de NES tot en met de WiiU🤞🏻

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 8 mei 2018 11:25
    @Undefused Erg wishfull thinking. Vooral het Wii U gedeelte. Zou wat zijn dat je straks de Wii U versie van MK8 kan spelen.

    Daarnaast, zoiets gaan ze niet met E3 aankondigen. Het is verder ook niet bekend of ze SNES, N64, etc later gaan uitbrengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 8 mei 2018 13:53
    @Quintex WiiU is idd net als jaap zei niet mogelijk, maar wie weet wat ze in een Direct gaan melden, alleen cloudsaves en wat NES games is een beetje weinig qua functionaliteiten dus ik hoop op wat meer eigenlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 8 mei 2018 14:48
    @Undefused Vergeet niet dat je minimaal 4.40 kan betalen voor een jaar (!) abonnement. Het zijn nette functionaliteiten voor een nette prijs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 8 mei 2018 11:59
    @Undefused Ik zou zéker niet op WiiU rekenen, simpelweg omdat games voor de WiiU vooral gericht waren op het 2-schermenaspect, wat met de Gamepad icm de WiiU wel lukt, maar met de Switch niet gaat lukken. Da's immers maar één scherm…

    Het is ook niet voor niets dat Nintendo met zoveel remakes komt (DKC:TF, Mario Kart 8 Deluxe, Hyrule Warriors). Als ze WiiU konden porten zouden ze het wel doen. Qua performance lukt het wel, maar qua functionaliteit niet vrees ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 8 mei 2018 13:48
    @JaapGoose Klopt, was de gamepad van de wiiu ff vergeten, dat wordt hem niet idd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 8 mei 2018 11:24
    Beetje karig artikeltje. Niet alle games krijgen cloud save optie, en de 'virtual console' titels krijgen multiplayer.

    Alleen al voor cloud save ben ik bereid 4.40 per jaar te betalen. Dat multiplayer daar bij zit, is mooi meegenomen. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 8 mei 2018 12:12
    Dus als je met 2 gamers een familie abonnement kiest ben je per jaar al goedkoper uit dan per persoon ieder 1. Dat is vrij interessant voor hen die graag online willen met de switch en meerdere mensen kennen die dat ook willen.

    Nu nog wachten op meer info komende maanden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 8 mei 2018 12:23
    Klinkt allemaal niet verkeerd! Hanteerde Sony maar soortgelijke prijzen voor PS Plus…☺

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mrakd

    • 8 mei 2018 14:28
    @clandestine666 Alleen krijg je bij Nintendo geen 2 games per maand erbij. Dus in verhouding is het akelig duur bij Nintendo. Ik vind het allemaal prima, want ik koop het toch wel, geen online Mario Kart is ook zo wat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 8 mei 2018 14:36
    @mrakd Klopt, alleen gebeurt het akelig veel dat óf ik heb de game in kwestie al in bezit/gespeeld, óf ik heb er geen interesse in.

    Die 'gratis' games zijn tof, maar in de praktijk speel ik ze maar zelden. Voor iemand anders kan het natuurlijk een heel ander verhaal zijn..:)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 8 mei 2018 13:56
    Wat niemand realiseerd: de Switch is de enige console op deze planeet waarvoor je moet betalen om je savegames te kunnen backuppen.


    let the good talking begins… :)

    #savethesaves

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 8 mei 2018 14:46
    @casualkiller Lijkt me eigenlijk meer dan logisch. #letthegoodtalkingbegins :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • whaha

    • 8 mei 2018 15:26
    @Quintex
    Nintendo laat je graag betalen voor zaken die (elders) eerst gratis waren: *kijkt naar Pokémon Bank*

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 8 mei 2018 15:56
    @Quintex ohja?

    PC games? Copy paste to anywhere, with anything.
    Sega CD? Buy multiple RAM carts.
    PlayStation? Duplicate your memory card.
    Saturn? Backup memory cart.
    Dreamcast? Use extra VMUs or memory cards!
    PS2? See PS1
    GCN? Memory cards baby!
    Xbox? Memory card it!
    Wii? Grab an SD Card!
    Xbox 360? Use a flash stick, memory card, or hard disk.
    PS3: Use a USB flash stick.
    Even The Wii U For God's Sake: Use a USB 2.0 Mass Storage Device.
    PS4: Use a flash drive.
    Xbox One: FREELY USE THE CLOUD
    Nintendo Switch: NOPE!

    :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 8 mei 2018 16:49
    @casualkiller Je kan het gewoon opslaan op een SD kaart hoor. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 8 mei 2018 19:25
    @Quintex bewijs? ik weet alleen dat het kan als je je switch jailbreaked en met een tooltje ze kan backuppen… daarbij je kan enkel je savedate moven tussen 2 switches en verdwijnt de data van de ene switch als je het naar de ander kopierd..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 9 mei 2018 09:46
    @casualkiller Oh, op die fiets: zoals je zelf al aangaf kan je alleen de savedata verplaatsen.

    Maar mijn punt was meer dat niet verbazend is dat er geld wordt voor gevraagd om via de cloud een backup te maken. Je maakt immers gebruik van een database van Nintendo. Dat het bij anderen gratis is, is een drogreden daarbij. En voor die 4.40 per jaar lig ik daar niet wakker van. De vraag is wel hoelang die ondersteuning blijft voor de Switch. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 9 mei 2018 15:01
    @Quintex mijn punt is dat je op geen enkele andere manier je savegames dus kan backuppen (niet naar een usb stick wegschrijven) op de switch - al heel lang een geroep vanuit de switch community (google maar) maar nu enkel tegen betaling je savegames kan backuppen terwijl elk ander apparaat op deze planeet het wel gewoon naar een usb stickie kan schrijven..

    dat is verbazend , niet dat ze er geld voor vragen, maar dat ze je geen ander alternatief voor bieden om je saves te bewaren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • markiewong

    • 8 mei 2018 17:39
    @casualkiller
    Overigens kosten al die memory kaarten gewoon geld, dus je argument slaat als een tang op een varken.