Op het moment vechten een handjevol soldaten op de twee slagvelden van BattleField 1942. De beta is nog niet druk bezet, maar GameSpot wist toch een goede impressie te geven van de laatste build van BattleField. Voornaamste probleempjes van BF1942 zijn de lag en de systeemeisen, want op een 933Mhz liep het spel niet erg soepel, hoewel Digital Illusions het nodige tweakwerk zal toepassen bij de uiteindelijke versie. In de impressie worden vooral de twee beta maps, Wake en Tobruk beschreven.Wake is even bigger. The Japanese start out in a carrier and battleship off Wake's north shore and have to capture five control points on the horseshoe-shaped island, including a US airfield. The attackers can immediately jump in the couple of planes that spawn on the carrier's deck, take off to shore in landing boats, man the antiair guns to keep off Allied torpedo planes, or drive the battleship and its big guns to attack other parts of the island. Players on the US side have at least as much of a challenge, since they can score points only by sinking the Japanese carrier with planes and big shore guns and at the same time have to fend off attackers across the big island. Fortunately, there are plenty of vehicles to help get around the island: jeeps, tanks, and APCs equipped with machine guns. In de final versie van BattleField 1942 zullen 16 maps zitten die het complete theater van de Tweede Wereldoorlog weergeven. Daarnaast zullen er 35 voertuigen aanwezig zijn waarmee gevlogen, gereden en gevaren kan worden. Het spel staat gepland voor de herfst van dit jaar.