bèta een goed beeld geven van de complete game. Dat zegt community manager Brian Jarrard van Bungie.

Volgens Jarrard zitten er in de bèta van Halo: Reach diverse wapens, maps en game-modi. Daarnaast krijgen spelers ook de kans nieuwe elementen in de gameplay uit te proberen die de ervaring echt anders zou maken dan die in vorige Halo-games. Een voorbeeld hiervan is de mogelijkheid om aanpassingen te maken aan de bepantsering van het speelbare personage.

Halo ODST

Jarrard meldde tevens dat hij spijt heeft van het matchmaking-systeem van Halo: ODST. Graag had Bungie een goed matchmaking-systeem geïmplementeerd in de Firefight-modus van Halo: ODST, maar hier was geen tijd meer voor. Jarrard denkt dat Halo: ODST dankzij het ontbreken van een goed matchmaking-systeem nooit zo populair is geworden als Halo 3.

De bèta van Halo: Reach gaat op 3 mei van start en Bungie verwacht dat de game deze herfst uitkomt. De ontwikkeling van de game is nu voor ongeveer zeventig procent gedaan.