Nieuws
Black ops Cold War

Bestandsgrootte van Call of Duty: Black Ops Cold War onthuld

Maximaal 136 GB op next-gen consoles

Geschreven door Michel Musters op
Activision heeft per platform de bestandsgrootte van Call of Duty: Black Ops Cold War onthuld.

Dat deed het bedrijf via IGN. Het gaf daarbij per platform aan hoeveel schijfruimte men nodig heeft om de game van te voren te installeren. Op PlaySation 4 en Xbox One is er respectievelijk 95 en 93 GB nodig. Op PlayStation 5 en XBox Series X is er respectievelijk 133 en 136 GB nodig - de extra ruimte is voor het weergeven van de verbeterde graphics.

Op pc is er 35 GB nodig om alleen de multiplayer te installeren, 82 GB voor de volledige game en 125 GB vor de volledige game met Ultra Graphics. Zowel op pc als op console kan men daarbij kiezen om specifieke onderdelen van de game te installeren, zoals alleen de campagne of Zombies.

Eerder gingen er geruchten over bestandsgroottes van om en nabij de 200 GB, dus de aangekondigde groottes vallen relatief mee. Call of Duty: Black Ops Cold War verschijnt op 13 november voor PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X/S en pc. De game komt op 19 november ook uit op PlayStation 5.

Dit artikel delen:

Lees meer

Sackboy-reserveringen leveren Death Stranding-skin op Phasmophobia-maker wijzigt early access-plannen
11

Reacties op: Bestandsgrootte van Call of Duty: Black Ops Cold War onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Hubert

    • 5 november 2020 09:21
    en installatie op series s?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 5 november 2020 14:53
    @Hubert ja wat is daarmee? Het past er toch op, anders ff een sd halen klaar opgelost dat weet je als je voor de S gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 5 november 2020 15:40
    @inkmasteryPS4 Waar hij op doelt is dat die file als het goed is minder groot moet zijn. Dus legitieme vraag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 5 november 2020 09:40
    Ik dacht dat de nieuwe generatie consoles minder ruimte nodig hadden.
    Pc 125 vs ps5 133. Uuuh?? Wil dit zeggen dat de game totaal niet geoptimaliseerd is voor de nieuwe generatie consoles. Pure pc game dus, of gewoon de oude engine van 5 a 10 jaar geleden.

    133 gb hakt er wel in. Super snel internet is bijna noodzakelijk als je elke keer spellen moet verwijderen en installeren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Djobba007

    • 5 november 2020 10:24
    Nog steeds belachelijk als je het vergelijkt met andere 'grote' games, maar goed. Als je ook Warzone en Modern Warfare geïnstalleerd hebt ga je richting de 400 GB totaal aan Call of Duty. Is toch jammer als je zowel Warzone als MW nog wil spelen, en wellicht heb je ook nog andere games. Ik heb 2 TB aan SSD in m'n PC zitten maar als je een 1 TB schijfje in je console hebt zitten is dit gewoon kut.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 5 november 2020 10:53
    @Djobba007 inderdaad heb hetzelfde. Ik heb ook nog een hdd maar die gebruik ik niet voor spellen. Red dead redemption 2 heb ik ook installed, speel ik eigenlijk niet maar toch gooi ik liever een cod game eraf dan red dead.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 5 november 2020 10:44
    Is dit alleen Black ops Cold War MP/SP/ZOM? Of ook inclusief Warzone?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 5 november 2020 12:00
    Gelukkig hebben we (bijna) allemaal toegang tot glasvezel in NL! Wordt tijd voor een snelheidsverhoging, lees je mee KPN?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 5 november 2020 14:54
    Valt reuze mee dit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinVP

    • 5 november 2020 15:03
    En dan komen alle updates van verloop van tijd nog eens bij…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Corelone

    • 6 november 2020 14:38
    125 GB vor de volledige game met Ultra Graphics.

    Dit moet voor zijn. Fout 637 van Michel Musters dit jaar.