Nieuws
Nintendo Switch

Beschikbare NES-games voor Nintendo Switch Online onthuld

NES Joy Cons werken alleen op NES-games

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Nintendo heeft een lijst onthuld van NES-games die bij de lancering van Nintendo Switch Online beschikbaar worden. Per maand worden er drie extra NES-games toegevoegd aan de lijst.

Deze lijst werd op de website van het Japanse bedrijf gepubliceerd. De lijst toont in totaal 20 games die bij de lancering van de nieuwe dienst direct beschikbaar zijn voor mensen die een lidmaatschap hebben.

Nintendo

Daarnaast staat er ook een planning voor de NES-games die in de rest van het jaar iedere maand worden uitgebracht.

Nintendo

In de laatste Nintendo Direct-presentatie werd bekend dat er nieuwe NES Joy-Cons uitkomen voor de Switch. Echter blijken deze speciale controllers alleen bruikbaar te zijn voor bepaalde NES-games. Daarnaast zijn de controllers alleen te koop voor leden van Nintendo Switch Online en kosten ze ongeveer 60 euro.

Eerder werd in dezelfde presentatie de details onthuld van de Nintendo Switch Online en ontstond er controverse nadat bekend werd dat spelers elke week online actief moeten zijn om toegang te behouden tot de NES-games.

Nintendo Switch Online gaat op 19 september van start.

Dit artikel delen:

Lees meer

De luie, maar briljante muziek van FTL Capcom Beat ‘Em Up Bundle komt morgen uit
18

Reacties op: Beschikbare NES-games voor Nintendo Switch Online onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Sander999

    • 17 september 2018 10:40
    Ik snap er echte helemaal niks van dat ze alleen voor NES games kiezen. Waarom geen games van alle voorgaande Nintendo consoles?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • N0rthstar

    • 17 september 2018 11:16
    @Sander999 Zodat ze de komende 2153426546 jaar elke maand 3 titles erbij kunnen proppen?

    Zeer matige line-up trouwens. Niet een reden om me over te halen te betalen voor online dingen aangezien ik eigenlijk nooit online speel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 17 september 2018 11:22
    @Sander999
    Mijn verwachting is dat ze er een soort van Gamepass dingetje van maken.
    Ze beginnen nu met NES games en met een jaar komen er langzaam SNES games bij (eerst nog goede emulator maken).

    Voor de duidelijkheid, dit is mijn vermoeden en ik vind het geen goede methode maar het blijft Nintendo ¯\_(ツ)_/¯

    Hoe graag ik ze ook wil verdedigen, met het online gedeelte kan ik dat niet…
    Gelukkig hebben ze nog wel het familie plan dus kost het niet al te veel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • FishSt1ck

    • 17 september 2018 11:21
    @Gamegod "Eerst nog een goede emulator maken"?
    Wat dacht je dat er draaide op de SNES classic mini?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 17 september 2018 11:50
    @FishSt1ck
    Andere hardware dus andere software/emulator nodig.
    De Switch heeft een Tegra chip terwijl de (S)NES mini een Allwinner R16 chip.

    De basis voor de emulator is er wel (zeker als je ook naar PC emulators voor de SNES kijkt) maar het moet nog aangepast worden voor de Switch.

    Dat hoeft geen jaar te duren maar kost wel tijd en Nintendo is gewoon traag/slecht in dit soort dingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 17 september 2018 12:14
    @Sander999

    Ja het is zeer karig. En ongetwijfeld gaan er nog wel andere consoles bij komen.
    Maar liever had ik gezien dat ze bij de lancering 4 games per console hadden.
    Nes,snes, N64 en GameCube en de gameboy reeks in plaats van 20 van 1 console. Dan hadden ze per maand 1 van elke bij voegen en dat was mogelijk al interessanter geweest.
    Zo had ik het gestart.
    Online met retro games achter de betaalmuur maar dan wel van elke main console een aantal zodat fans doorhadden dat dit interessant kon gaan worden.

    Maar ik vind het ook schandalige lineup.
    Ik weet dat Nintendo niet de rechten op alle games heeft maar serieus zit iemand te wachten up een maandje lekker hardcore ICE Climber? Of balloon fight. Hahaha
    Als ze dan tenminste afschopte met de sterke nes lineup maar helaas ook nog eens veel matige games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 17 september 2018 11:26
    Aanbod is maar slecht, kan me niet voorstellen dat je ineens dedicated een NES game gaat spelen, ff uitproberen voor een uurtje snap ik maar de games zijn ondertussen echt wel erg oud en niet zo heel leuk meer om te spelen, dan is een snes game al wat interessanter en eigenlijk moet gewoon de hele library tot en met de GameCube online gezet worden dan wordt het pas echt interessant en het geld waard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 17 september 2018 11:34
    Voor 20 euro per jaar 3 spelletjes uit 1983 per maand , dat is toch geen geld ? Ik heb laatst nog 30 euro voor een Gradius cartridge betaald!

    De concurentie is er niets bij, die hebben alleen maar games van vandaag de dag en vorige generatie 360/ps3 in hun online pakket…

    Het mooie van Nintendo online is dat het een levenslange investering is, zo moet je het zien, over 1-2 jaar snes, over 3-4 jaar gameboy, over 5-6 jaar misschien wel gba, en ik weet heel zeker dat ze over 6-8 en 8-10 jaar zeker wel gamecube en wii games aanbieden op de switch 3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AmpH

    • 17 september 2018 11:49
    @casualkiller Twintig euro per jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 17 september 2018 12:40
    @AmpH lekkere maandag ochtend post van mij, goeie morgen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 17 september 2018 13:11
    Zou niet weten welke game ik op mn Switch online moet spelen, Mariokart heb ik al voor de Wii U. Ben wel van plan om in oktober dat spirituele vervolg op Rollcage, Grip te halen, die heeft ook een online multiplayer. Die NES spelletjes zijn iig geen reden.. Idd jammer dat er geen games beschikbaar zijn van andere Nintendo consoles, wellicht in de toekomst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Streepje X

    • 17 september 2018 13:22
    Ja jongens, ik vind de 'Switch' een pracht apparaat. Mede omdat ie een handheld-modus bevat, heb het ding zelf gisteren is ie voor ''t eerst in een docking-systeem geplaatst bij een maat, haha. Maar goed, wat die NES-games betreft, het is een leuke toegift, zeker voor de oudere gamer misschien leuk om toch eens die 'ene game' te kunnen spelen die je als jochie zijnde zoals ik, destijds noodgedwongen hebt moeten laten liggen in de gameshop of speelgoedzaak. Of de pubers van nu, het interessant vinden? betwijfel ik. :) Verder is €20 euro per jaar niet zo heel veel en zal ik er zeker een afsluiten en hoewel ik geen online-gamer ben, kan dat altijd veranderen in de toekomst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 17 september 2018 13:38
    @Streepje X
    Ik speel zelf ook niet zo veel online maar ik ga het ook afsluiten puur zodat als ik online wil spelen (bijv. Splatoon) dan moet het gewoon kunnen.
    Ik ga met een paar mensen die ik persoonlijk ken een familiegroep maken zodat de prijs ook een stuk lager wordt dan € 20,- per jaar.

    Voor mensen die ook een familiegroep willen aanmaken:
    Let erop dat je het doet mensen die je kent/vertrouwd.
    De hoofdgebruiker kan van de andere accounts kinderaccounts maken die minder rechten hebben en mensen 18+ games ontzeggen.
    Maak zo'n plan alleen met mensen van via je weet dat ze je niet naaien!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Streepje X

    • 17 september 2018 19:03
    @Gamegod Als je vertrouwelijke mensen in je omgeving hebt, is dat zeker een goed idee. Ikzelf ga alleen een abonnement nemen. Maar het is idd goed te weten dat er maar 'hoofdgebruiker' is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fordon_Greeman

    • 17 september 2018 14:03
    Is Mario Sunshine te moeilijk om te porten voor ze? Verkoopt zo'n game nog dat gratis weggegeven niet kan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 17 september 2018 16:07
    Had denk ik zelf meer warm gelopen voor GBA, Gamecube of Wii(u) games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AllSeeingFish

    • 17 september 2018 20:40
    8 bit dat is het net niet meer!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vriess

    • 18 september 2018 05:26
    Ik speel geen spellen online. Data backup naar de cloud schijnt maar beperkt te gaan worden. De spellen die mij interesseren heb ik al op mijn 3DS, Wii en Wii U, dus dit aanbod trekt mij niet. Jemig….het gestuntel van Nintendo is gewoon pijnlijk om aan te zien… Het enige wat mij zou overhalen om toch €20 per jaar uit te geven is als ze ineens veel meer NES, SNES, N64 en Game Boy (Advanced) spellen gaan aanbieden. Anders koop ik binnenkort een Retro Pie systeempje. De 8Bitdo SNES controller heb ik al.