Bij het zien van de titel "Restaurant Empire" zullen de meeste gamers al denken aan de zoveelste Tycoon game waar je een restaurant moet runnen en klanten tevreden moet houden. De basis van Restaurant Empire bestaat inderdaad uit het ontwerpen van een restaurant, het maken van een menu, het managen van de medewerkers en klant gerelateerde zaken, maar er is meer. Het spel heeft namelijk een campaign, waarin je in de schoenen kruipt van Armand LeBoeuf. Armand is net afgestudeerd van de kook school en moet proberen een klein restaurant om te toveren in een bloeiende zaak.Story aside, the first thing that struck me about RE was the high quality of the graphics. The in-game cut scenes are strongly reminiscent of No One Lives Forever (Uncle Michel looks like a cross between Cate Archer's mentor and Billy Dee Williams) in terms of quality and design. The textures in the game are absolutely mind-blowing. On a 16 Meg Geforce 4, the game has a detail of realism that rivals that of The Sims (which was a triumph of texture design, as you may recall). The most interesting facet of the graphics has to be the food. Each of the hundred or so dishes in the game has its very own look. Everything from the Duck a l'Orange to the Louisiana Prime Rib is lovingly rendered, so you can actually, from your perspective as Food God, look down on your customers and actually guess what they're eating. Naast de campaign is er ook een mode waarin je kunt freelancen en zelf een restaurant mag neerzetten zonder enige verplichtingen. Het spel doet veel denken aan The Sims, maar zou volgens deze preview een van de beste business sims allertijden kunnen worden.