Bekijk de Doom III technieken in Quake 1 met Tenebrae | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Sinds de Quake engine sourcecode is vrijgegeven komen de meest geniale mods uit voor de game. Naast Quake-in-ACSII en NPRQuake (quake getekend) is er nu de mod Tenebrae.

Tenebrae voegt nieuwe technologien toe aan Quake waaronder per pixel lighting, wat voor een enorme sfeer zorgt. Het onderstaande screenshot is slechts een voorbeeld, om er echt van te genieten moet je het in real-time zien. De systeemeisen zijn wel vrij hoog, een PIII 600, 64 Mb RAM, GeForce (Radeons werken trager) en uiteraard Quake 1 zijn vereist. Mocht je je Quake 1 cd kwijt zijn, de mod werkt ook met de shareware versie. Deze is bij IDSoftware te downloaden. Tenebrae is a modification of the quake source that adds stencil shadows and per pixel lights to quake. Stencil shadows allow for realistic shadow effects on every object in the game world. Per pixel lighting allows you to have fine surface details correctly lit. These are e entially the same algorithms as used by the new Doom gameBezoek de official homepage voor meer informatie en de downloadlink, meer screenshots kun je hier vinden.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou