Behoorlijke bug in The Shivering Isles | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Niet raar opkijken als je de laatste uitbreiding van The Elder Scrolls IV: Oblivion, The Shivering Isles, hebt aangeschaft en onverwachts geconfronteerd wordt met een bug van behoorlijke proporties; namelijk eentje die het spawnen van personages en items die nodig zijn om vooruitgang te boeken zodanig in de war schopt dat de speler vast komt te zitten. Het gerucht dat een dergelijke bug zou bestaan deed al een aantal dagen de ronde, maar nu is deze ook officieel door Bethesda bevestigd.

“We hebben geverifieerd dat dit probleem kan voorkomen op de pc,” vertelt Bethesda's public relations vice president Pete Hines, “en we kijken of dit ook het geval is bij de Xbox 360 versie, aangezien we daar nog geen meldingen van hebben. We zijn druk bezig om een fix te testen en hopen deze zo snel mogelijk naar de spelers toe te brengen.” Overigens heeft Joystiq de bug wel weten te vinden op de Xbox 360.

Technisch gezien wordt de bug veroorzaakt door een fout in zes individuele scripts die de bewegingen van bepaalde in-game bewakers aansturen. Zodra de uitbreiding is geïnstalleerd, komt de bug in actie, onafhankelijk van waar de avatar van de speler zich op dat moment bevindt. Na een bepaalde speeltijd (tu en de 50 en 150 uur) worden nieuwe objecten niet langer in de game wereld geplaatst en komt de speler dus geen haarbreed meer vooruit in het spel.

Mocht je de bug zijn tegengekomen, dan zul je nog even moeten wachten op een officiële patch van Bethesda die een oplo ing biedt voor het probleem. Je kan ook een blik werpen op deze wiki waar patches en noodomleidingen staan die door de community zijn gemaakt. Wees wel gewaarschuwd, er staan enkele spoilers tu en.

En soms lukt het spawnen maar voor de helft...


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou