Nieuws
PlayStation 5

Startscherm PlayStation 5 mogelijk gelekt

Maar wanneer onthult Sony zelf officiële beelden van de UI?

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn mogelijk bewegende beelden gelekt van het startscherm van de PlayStation 5.

In een Russische video die op Reddit is verschenen, is mogelijk te zien hoe de PlayStation 5 opstart. Daarbij is te zien hoe de gebruiker een zwarte DualSense-controller vasthoudt, al kan het ook gaan om een controller die bij een development kit van de PlayStation 5 hoort.

In de video duurt het moment van het indrukken van de aan-knop op de controller tot er een gebruiker op het scherm gekozen kan worden iets meer dan 20 seconden. Dat is iets sneller dan de PlayStation 4. Het is echter niet bekend of de video echt is, en of het om een reguliere PlayStation 5 of een development kit gaat. Hoogstwaarschijnlijk is dat laatste het geval.

De PlayStation 5 verschijnt in bepaalde landen, waaronder Japan en de Verenigde Staten, op 12 november. In de rest van de wereld, waaronder Europa, komt de console op 19 november uit.

Dit artikel delen:

Lees meer

Bekijk de facties van de Nederlandse game The Falconeer Tweede seizoen Fall Guys begint aanstaande donderdag
10

Reacties op: Startscherm PlayStation 5 mogelijk gelekt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    niqomipa

    • 3 oktober 2020 13:49
    Ik wil niet zeiken, maar dit is echt clickbait. Je ziet de UI geen eens!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shadowfirenl

    • 3 oktober 2020 14:31
    @niqomipa inderdaad, al zie ik wel vaker zulke artikelen voorbij komen op deze site… Jammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 3 oktober 2020 16:30
    @shadowfirenl Hey! Zou je mij kunnen wijzen naar artikelen waar dit ook gebeurt? Dan kunnen we hier van leren en er voor zorgen dat het minder vaak voorkomt, want natuurlijk willen we onze bezoekers nooit misleiden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 3 oktober 2020 22:30
    Google anders eens op ‘clickbait site:gamer.nl’ — genoeg voorbeelden. Waaronder ook vaak artikelen die later pas in- of aangevuld worden, maar wel al gepubliceerd zijn.

    Je kunt ook binnen Gamer.nl zoeken naar ‘datum bekend’; genoeg voorbeelden van artikelen waar de belangrijkste informatie wordt verstopt in het artikel zelf in plaats van de headline.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 3 oktober 2020 16:30
    @niqomipa Het was niet als clickbait bedoeld. In mijn gedachtengang ging het: we zien dat je een gebruiker kan selecteren, dat is dus de UI. Maar ik begrijp dat het op die manier misleidend over kan komen, dus heb het nu aangepast! Hopelijk zo naar tevredenheid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 3 oktober 2020 20:03
    @MichelMusters
    Helemaal goed hoor. Ik heb normaal gesproken nooit ‘moeite’ met de artikelen hier, maar dit vond ik echt naar clickbait rieken 😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoepieRoepie84

    • 3 oktober 2020 17:31
    Haha…njaaaaa houd ze maar eens "allemaal" tevreden…och jaaaaa…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 3 oktober 2020 19:47
    Wat moeten we zien dan ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 3 oktober 2020 23:47
    Ik vond deze video een stuk minder interessant dan de foto's waarop het zijpaneel losgemaakt was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 4 oktober 2020 19:10
    Ik heb dit scherm van de week al eerder gezien en t gaat om een user mod, dit komt niet van sony af.