Nieuws
Battlefield V

Battlefield V uitgesteld tot november

Een maandje later

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Uitgever EA heeft aangekondigd dat Battlefield V een maand later wordt uitgebracht. Dit maakt het bedrijf bekend op het Twitter-kanaal van de shooter.

EA maakt in een update bekend dat de game op 20 november verschijnt in plaats van 19 oktober. De uitgever legt uit dat het in aanloop naar het uitbrengen van de game zich nog wil richten op het verbeteren van een paar belangrijke elementen in de game. "We gaan de tijd nemen om door te gaan met het maken van de laatste aanpassingen in de core-gameplay en zodat we het volledige potentieel leveren voor Tides of War."

De keuze voor het aanpassen van de game kwam naar voren door de feedback die de game ontving in de laatste periode. In de gesloten alpha-testen en op E3 en Gamescom was er kritiek op de gameplay. Dit gaat vooral om problemen als het tempo van de gameplay, het verbeteren van de zichtbaarheid van de spelers en het verminderen van de wrijving tussen spelers.

Battlefield V verschijnt op 20 november 2018 op pc, Xbox One en PS4

Dit artikel delen:

Lees meer

CEO van EA wil betere veiligheid bij toekomstige evenementen Verken Rotterdam in Battlefield V
12

Reacties op: Battlefield V uitgesteld tot november

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Paxopoxo

    • 30 augustus 2018 15:26
    Lol ik geloof er niks van, ze brengen het echt geen maand later uit door de bovenstaande redenen. Ze hadden de oorsprokelijke release (19 oktober)tussen COD Black ops 4 (12 october) en RDR 2 (26 october)geplaatst en deze twee games zijn iets gewilder dan Battlefield V na alle negatieve aandacht die het had gehad en dat veel mensen toch hoopte op een moderne Battlefield game.

    Helaas een maand langer wachten, ik heb er al wel zin in, al helemaal na het zien van gameplay in Rotterdam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 30 augustus 2018 15:53
    @Paxopoxo Precies, de preorders en previews zijn nog nooit zo slecht geweest als bij BF V vanwege alle controverse eromheen.

    Normaal gesproken hoefde DICE zich weinig zorgen te maken om andere releases in dezelfde periode, maar nu is de kans groot dat dat de verkoopcijfers beïnvloed.

    Ik heb sterk het gevoel dat dit inderdaad 'kunstmatige' vertraging is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 30 augustus 2018 16:30
    @El Ninjo hoezo niet?? Battlefield is altijd uit gekomen midden in de release piek van het jaar.

    Heb zelf veel vertrouwen in dit deel, vond 1 persoonlijk geweldig en is ook mijn meest gespeelde bf game ooit. Dit zou wel eens mijn perfecte battlefield kunnen worden!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 31 augustus 2018 08:54
    @nicster Dat komt omdat EA nog niet eerder zo'n clusterfuck heeft gehad rondom de release van een nieuwe Battlefield.

    De manier waarop ze met het hele gendergebeuren omgaan is ronduit belachelijk, een deel van de playerbase wil een historisch nauwkeurige game, de ander wil gewoon een goede nieuwe Battlefield. EA's reactie op alle kritiek met; "If you don't like it don't buy it! en Woman are here to stay" zorgt voor een hoop onrust en dat zie je alleen al aan de dislikes op Youtube, het vertrek van Patrick Soderlund, en het kelderen van de aandelen van EA.

    Al met al zijn de verwachtingen niet goed (niet goed genoeg / veel minder dan vorige Battleifeld games) om de strijd aan te kunnen tegen de andere grote releases die maand, en dat ze daarom de game vertragen tot November.

    Snappie?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 30 augustus 2018 20:35
    @Paxopoxo Ik vermoed dat je gelijk hebt. Wat ik wel vreemd vind, is dat mensen alles afreageren op EA, maar Activision is net zo erg money-grab. Ik vind het dan ook zeer raar dat BFV zo ver achter loopt op Black Ops 4, terwijl die game ook gewoon copy paste is van deel 3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 30 augustus 2018 15:49
    Beter een goede launch dan een spel te snel uitbrengen. Respecteer deze beslissing om het spel een maand langer te ontwikkelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • loki82

    • 30 augustus 2018 17:02
    @rohirrimdwarf BF is meestal de eerste maand na release toch onspeelbaar, hopelijk voorkomen ze dat hiermee dan ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 30 augustus 2018 17:10
    @loki82 waarschijnlijk niet XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geeMc

    • 30 augustus 2018 18:15
    @loki82 daar kan ik me behalve bij BF4 niet veel van herinneren en ik heb de meeste BF games vanaf BF:BC2 toch wel bij release gespeeld. Misschien had ik gewoon geluk :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • loki82

    • 31 augustus 2018 09:05
    @geeMc Denk het, ik heb naast 4 ook bij 3 en 1 vrij veel serverproblemen gehad, waarbij 3 volgesn mij zo erg als 4 was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 30 augustus 2018 17:14
    Geen probleem, vermaak me voorlopig op en top met Firewall: Zero Hour, en dat blijft nog wel een tijdje zo.:)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 2 september 2018 17:27
    Vind het maar matig overtuigend. Grafisch niet echt een stap vooruit, kan ook niet met de consoles. Gameplay doet me echt helemaal niets, veels te arcade en leunt erg naar Call of Duty. De axis hebben niet eens de juiste symboliek, beetje triest allemaal. Ik blijf wel bij deel 4.