Tijdens Gamescom wordt volgens de pagina een nieuwe build getoond en dat de open bèta vanaf 'begin september' beschikbaar moet zijn.
Daarnaast wordt er door Dice aangegeven welke veranderingen ze precies gaan doorvoeren naar aanleiding van feedback van de gesloten bèta. Ten eerste wordt het revive-systeem aangepast. De mechaniek moet minder onhandig aanvoelen en, als men geen medic is, 2,5 seconden sneller gaan.
Ten tweede worden er veranderingen doorgevoerd ten aanzien van de ammunitie. Zo verandert Dice de hoeveelheid ammo waar spelers mee beginnen en hoeveel ammo wordt verkregen bij het looten.
Ten derde krijgt men minder voordeel bij het aanvragen van versterkingen. De kracht van de V-1 raket is namelijk net iets te sterk. Alhoewel het volgens Dice wel de bedoeling is dat een potje Conquest aan het einde moet escaleren door het aanvragen van versterking, is het momenteel net iets te veel. De explosieradius van de raket en de manier waarop tegenspelers eventueel tegenmaatregelen kunnen nemen tegen deze raket wordt onderzocht.
Ten vierde tweakt Dice de 'Time To Kill' (TTK). Dit is de tijd dat een speler weet waar een tegenstander vandaan schiet en hoe lang het duurt om deze uit te schakelen. Dice heeft tegenstrijdige feedback hierover ontvangen en geeft aan nog verder te onderzoeken hoe ze dit kunnen verbeteren. Tenslotte worden wapens en gameplay in het algemeen ook gebalanceerd.
Waarom de pagina precies offline is gehaald, is niet duidelijk. Er is wel een andere pagina op de Nederlandse Battlefield-site te vinden die de gesloten bèta samenvat. Alhoewel deze pagina voornamelijk bestaat uit quotes van fans bestaat en niet exact aangeeft welke veranderingen de ontwikkelaar wil doorvoeren.
Battlefield V komt 11 oktober naar de PS4, Xbox One, en pc. Tijdens de E3 hebben we de game mogen spelen. Onze redacteur Jacco Peek omschreef de fps als "Veilig, solide en authentiek".