Als voorbeeld geeft Söderlund Battlefield: Hardline. Oorspronkelijk zou er dit jaar geen namelijk Battlefield uitkomen. De game ontstond volgens hem echter door toeval. Drie jaar geleden kwamen Karl-Magnus Troedsson van Dice en Steve Papoutsis van Visceral Games elkaar tegen in Barcelona. Papoutsis had het idee om Hardline te maken en besprak dit met Troedsson, aldus Söderlund. Vervolgens kwamen Troedsson en Papoutsis naar Söderlund om toestemming te vragen.
De voorwaarde hiervoor was dat Visceral Games eerst een uitbreiding maakte voor een andere Battlefield-game. Volgens Söderlund is dit belangrijk, omdat de studio op deze manier leert hoe het is om een game als Battlefield te maken. Als deze toevallige ontmoeting niet had plaatstgevonden, was er dit jaar dus geen nieuwe Battlefield-game verschenen.
Battlefield: Hardline komt 23 oktober uit voor de PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One en pc.
Reacties op: Battlefield hoeft volgens EA niet elk jaar te verschijnen
e6r6i6c
Svarog
Maja, volgende BF zal wel met laser pistooltjes zijn.
olivierh
MacUseless
maar idd groot gelijk BF1942 een reboot geven , en dan zonder debiele ranking syteem en unlocks,
gewoon de keuze uit de oude klasses , maar zal wel wishfull thinking zijn.
wilmaster1
RagingRaven
Ze hadden beter meer tijd kunnen steken in een 'echte' battlefield en die pas over een jaar of 3 ofzo kunnen uitbrengen (dit geld overigens ook voor bf4)
Gjoene
Ik speel het weer sinds kort en de gameplay staat nog als een huis.
Elke avond sowieso een server met 100 man vol!
Dorion2210
grootste groep van gamers is zeer moeilijk tevreden te stellen :/
BertThaBest
bigmichiel
Pff, als er een uitgever bekend om staat om uit te melken met halve games dan is het EA wel -_-
Timhey
TheChief
Tel daarbij op dat het beta level al snel vol zit met RPG7/sniper campers die dmv de helicopters zich op één van de vele hoge gebouwen laten afzetten en daar 20 min rondhangen zonder een bijdrage te leveren aan het team en het "feest" is compleet.
I'll give this one a miss.
SuperDre
SuperDre
Arcade shooters en grote maps gaan IMHO ook niet echt goed samen…
Plectrum61
Sneakybasterd
dooder39
Zelf heb ik BF3 en 4 niet gekocht (wel gespeeld bij vrienden), zelf vond ik ze best ruk, maar HardLine vind ik dan wel weer vermakelijk. Waarschijnlijk omdat ik het meer zie als een spin-off dan een echte BF game.
hopna
TheChief
Het gevolg is dus dat in Hardline er vaak shootouts zijn die meer lijken op een warzone dan een bankoverval 'gone bad' en dat past slecht binnen de sfeer en setting die het spel probeert te creëren.
olivierh
Battlefield 1943: http://www.battlefield1943.com/content/game