Battlefield: Hardline uitgesteld naar 2015 | Gamer.nl

Battlefield: Hardline uitgesteld naar 2015 | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Het uitstel moet er voor zorgen dat "Hardline de beste, meest innovatieve Battlefield-ervaring" wordt. Wanneer Hardline precies verschijnt in 2015 is niet bekend, behalve dat het ergens in het begin van volgend jaar moet zijn.

Volgens Dice heeft de feedback van de bèta er voor gezorgd dat de ontwikkelaar na heeft gedacht over hoe Hardline nog meer innovatie kan bevatten. "Hoe meer we nadachten over deze ideëen, hoe meer we er van overtuigd raakten dat dit de game moest worden die jullie gaan spelen. Er was echter één probleem: we hebben meer tijd nodig. Tijd die we niet zouden hebben als we de game over een paar maanden zouden uitgeven."

Volgens Dice krijgt de multiplayer van Hardline meer innovatie en gaat deze ideëen bevatten die vanuit de community zijn gekomen. Ook krijgt het verhaal van de singleplayer meer diepgang en moet de game zo stabiel mogelijk worden vanaf dag één. 


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou