Nieuws
Battlefield V

Battlefield 5-update voegt cosmetische microtransacties toe

Ook verbeteringen aan Firestorm-modus

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
De Battlefield 5-update van vandaag introduceert Battlefield-valuta, dat kan worden gekocht met echt geld. Met de valuta kunnen cosmetische items, Elite-personages en 'tijdbespaarders' worden aangeschaft. Ook worden er met de update verbeteringen gemaakt aan de Firestorm-modus.

Vanaf vandaag is het mogelijk om met echt geld Battlefield-valuta aan te schaffen in Battlefield 5. Deze valuta staat los van Company Coin, dat wordt verdiend door het spel te spelen, en kan worden gebruikt om cosmetische accessoires, Elite-personages en 'tijdbespaarders' te kopen in de digitale winkel van het spel.

Met Battlefield-valuta kunnen nieuwe cosmetische items van epische kwaliteit aangeschaft worden. Hoewel EA zegt in de toekomst meer cosmetische items uit te brengen, verzekert de uitgever dat elke speler de kans krijgt om de items te verkrijgen door middel van Company Coins.

De update introduceert ook Elite-personages in Battlefield 5. Deze unieke soldaten kunnen worden gespeeld in de multiplayer- en Firestorm-modi en hebben elk een eigen thema en achtergrond. De personages komen met hun eigen assortiment aan cosmetische items, stemmen, animaties en een exclusieve Special Assignment. EA geeft binnenkort meer informatie over de eerste twee Elite-personages, Seamus en Ernst.

Battlefield 5

Verder wordt het mogelijk om 'tijdbespaarders' aan te schaffen met Battlefield-valuta. Deze bestaan ten eerste uit Tier Catch-ups, waarmee levels kunnen worden overgeslagen in het Chapter Reward-systeem om extra beloningen vrij te spelen. Ook zijn er XP Boosts verkrijgbaar om extra ervaringspunten te verdienen tijdens het spelen van Battlefield 5.

Naast de introductie van Battlefield-valuta, voegt de update van vandaag ook een aantal verbeteringen toe aan de Firestorm-modus van Battlefield 5. Zo worden er onder andere een aantal grafische problemen opgelost en is het makkelijker om items op te pakken van de grond.

Dit artikel delen:

Lees meer

God of War grote winnaar tijdens BAFTA Awards Beleef het Noorse horrorverhaal van Draugen in mei
25

Reacties op: Battlefield 5-update voegt cosmetische microtransacties toe

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    do365nic

    • 4 april 2019 16:16
    boe!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wootism

    • 4 april 2019 22:31
    @do365nic
    Waarom?
    Je hoeft het niet aan te schaffen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 5 april 2019 10:44
    @wootism ow ja…ze hebben het er ingestopt voor ons om niet aan te schaffen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Battlestar28

    • 6 april 2019 14:43
    @Derper
    Je kan ook een ferrari kopen om vervolgens geen geld meer te hebben. Tja ze bieden het aan om te verkopen…

    Tis enkel visueel dus wat boeit het.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wootism

    • 7 april 2019 14:24
    @Derper
    Natuurlijk willen ze dat je het aanschaft.
    Maar je hebt de keuze om dat niet te doen, dus doe het ook niet.
    ‘t Is cosmetisch dus heeft geen enkel voordeel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    water

    • 4 april 2019 16:48
    Moeten ergens het geld terugverdienrn na die anthem flop

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 4 april 2019 18:02
    Leuk! ben benieuwd naar de nieuwe cosmetics en de verbeteringen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 4 april 2019 18:55
    "tijdbespaarders"

    Prachtig, betalen om niet te hoeven spelen.

    Dat heb ik gratis gedaan, door de game lekker links te laten liggen =)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 4 april 2019 19:18
    "Verder wordt het mogelijk om 'tijdbespaarders' aan te schaffen met Battlefield-valuta. Deze bestaan ten eerste uit Tier Catch-ups, waarmee levels kunnen worden overgeslagen in het Chapter Reward-systeem om extra beloningen vrij te spelen. Ook zijn er XP Boosts verkrijgbaar om extra ervaringspunten te verdienen tijdens het spelen van Battlefield 5."

    Oh beste EA toch, je leert het ook echt nooit hè…?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 4 april 2019 21:12
    Meer cosmetische meuk ipv wezenlijke zaken toe te voegen aan de game zoals:
    - Nieuwe maps
    - Nieuwe voertuigen
    - Nieuwe facties, wtf zijn de Japanners/Amerikanen/Russen

    Opnieuw, het wordt repetitief maar toch, Fuck EA!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 4 april 2019 23:40
    Dit is dus waarom ik EA zo haat. Dit is al vanaf het begin gepland, maar uitgesteld door een belabberde launch en woede fanbase.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 5 april 2019 04:16
    @rohirrimdwarf En terecht dat je EA daarom haat. Maar laten we eerlijk wezen. Call of Duty deed precies hetzelfde. Het is gewoon hoe de industrie werkt tegenwoordig en het is tijd dat het stopt. Maar zolang schapen het blijven kopen stopt het niet.
    Ik doe er niet meer aan mee, ik wou bijvoorbeeld Anthem HEEL graag hebben, maar ik heb gewacht en het eerst uitgeprobeerd door een maandje origin access te nemen. En wat ben ik BLIJ dat ik dat gedaan heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 5 april 2019 09:03
    @darkmanwls Juist dat is het.. WAAROM KOOPT MEN DIT???
    Iedereen haat microtransacties.. maar toch is het blijkbaar dusdanig lucratief om ze door te voeren. Ik snap dat niet; koop die shit gewoon niet, klaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Stofkap

    • 5 april 2019 11:02
    Kunnen mensen zich toch druk maken. Het zijn cosmetische items die je kunt kopen. Geen enkel voordeel t.o.v. Andere spelers. Ook de ‘tijdbespaarders’ maken je geen betere speler. Wie het wil hebben, koopt het. Interesseert het je niet, dan koop je het niet. Spel verandert er niet door. Blijft gewoon een goed spel. Nieuwe maps en facties zijn natuurlijk welkom, alhoewel ze met Firestorm natuurlijk een aardige toevoeging hebben gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 5 april 2019 12:11
    @Stofkap en dit soort goedpraten is dus het probleem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Stofkap

    • 5 april 2019 12:47
    @darkmanwls Ik praat helemaal niks goed. Ik maak me er gewoon niet druk om. In zoveel spellen (ook van andere publishers) bestaat de mogelijkheid om spullen aan te schaffen. Nog nooit wat gekocht. Waarom zou ik mij er dan druk om maken? Ik MOET het niet kopen. Ik KAN het kopen. Het spel zelf verandert niet door die aankopen en ik kan niet minder als ik niks koop. Mensen die het wel leuk vinden, vermaken zich ermee. Prima toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 5 april 2019 15:36
    @Stofkap
    Hier sluit ik me bij aan. Microtransacties voor cosmetische dingen vind ik helemaal geen probleem. Als men een paar euro wilt neertellen om knalroze rond te kunnen lopen, go for it.
    Het zit ook al meer dan een decennium in games (de eerste Dead space had het al bijvoorbeeld).
    "Het probleem" ligt niet hierbij, maar bij lootboxes en microtransacties die gameplay echt kunnen veranderen. Daar ben ik dan weer wel op tegen.

    Ik ben het overigens wel eens met TheChief een paar opmerkingen hierboven. Ik had natuurlijk veel liever extra maps of facties gezien. Hopelijk komt dat later nog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 5 april 2019 20:28
    @Stofkap Als jijdenkt dat games niet veranderd zijn door microtransacties, dan ben jij OF nog niet zo oud dat je hebt meegemaakt hoe het vroeger ging, OF je hebt een plaat voor je kop.
    Games worden al gemaakt met het idee van microtransacties in t achterhoofd. Vroeger hadden games namelijk OOK extra pakjes en dergelijke, alleen speelde je die toen vrij door de game te spelen, door geheimen te vinden. Dat is allemaal weg nu en je moet er gewoon voor betalen. Dus zeg niet dat microtransacties een game niet veranderen. Zelfs cosmetisch hebben ze games wel degelijk veranderd. Jij bent er alleen blind voor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Argos

    • 5 april 2019 18:50
    Vanwaar deze haat? De kosten zijn niet terug te winnen met alleen een game release terwijl wij wel verwachten dat de game ongeveer 2 jaar na launch nog updates krijgt? Het moet toch ergens terug verdiend worden. Ik geef er persoonlijk niks om al die cosmetics alleen ik ben super blij dat het er is! Jantje gaat namelijk wel alle cosmetics kopen en naast jantje gaan nog veel meer mensen dit doen. Gevolg; meer budget voor BFV = MEER CONTENT! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 5 april 2019 20:30
    @Argos Hoe komt het dan dat BF5 minder content heeft dan vorige delen?