Digital Foundry meldt dat de Xbox One-versie op een resolutie van 1280 bij 720 draait, maar meldt wel dat dit nog kan veranderen voor de uiteindelijke release. De PlayStation 4-versie draait op een resolutie van 1600 bij 900. Ondanks de hogere resolutie is de PS4-versie volgens Digital Foundry niet zo scherp als verwacht. De website speculeert dat dit ligt aan het feit dat de game omhoog wordt geschaald via software in plaats van hardware. Daardoor lijkt de Xbox One-versie soms scherper.

"Als we doorgaan op beeldkwaliteit is er echter geen twijfel over mogelijk dat Sony's nieuwe console de winnaar is op het gebied van prestatie", aldus Digital Foundry. "Dit is vooral goed te zien in filmpjes, zoals een cutscene op de Shanghai-rivier waar het 2 a 4 frames per seconde voorloopt (op de Xbox One-versie), en ook gedurende de vernietiging van een gevechtsschip." Ook behoudt de PS4-versie vaker 60 frames per seconde in vergelijking met de Xbox One-versie. "Microsofts console weet het zeker bij te benen, ondanks de niet te ontkennen slechtere positie op het gebied van resolutie en framerate."

Zowel Digital Foundry als IGN hebben een vergelijkingsvideo gemaakt om de verschillen tussen de twee versies aan te tonen. Eerstgenoemde heeft hiervoor gebruikgemaakt van zogeheten development kits, verstrekt door ontwikkelaar Dice. Het gaat dus niet om retailversies van de PS4 of Xbox One. Het is niet duidelijk waar IGN zijn bevindingen op baseert. 

PC-versie

Digital Foundry testte ook de PC-versie, die op de gebruikte hardware beter presteerde dan zowel de PS4- als Xbox One-versie. Deze versie draaide op 1080p met alle settings op hoog. De specificaties van het door Dice verstrekte systeem waren als volgt: Een AMD FX-8350 met 8 cores, 8 gigabyte aan werkgeheugen en een dual-Crossfired HD 7970 als videokaart. Alle vergelijkingsvideo's vind je hieronder.