Volgens Gustavsson heeft het team geleerd van Battlefield 1942 en Battlefield 3. "Het was een van de belangrijkste leermomenten van (Battlefield) 1942. Toen we begonnen met Battlefield 2 begonnen we met quick play, met het icoon." Hij vervolgt: "Maar ik denk dat we ergens onderweg gestruikeld zijn met betrekking tot de toegankelijkheid." Vooral Battlefield 3 heeft volgens de creative director in het begin last gehad van een slechte set-up. "We gaven Battlefield 3 uit - en daar zouden we voor geslagen moeten worden - met waarschijnlijk de slechtste set-up ooit."
Automatische vergelijking
In Battlefield 4 moeten veel van deze oneffenheden worden weggewerkt volgens Gustavsson. "We hebben gewerkt aan de latency. We hebben een oefenruimte toegevoegd waar je kunt leren om met de transporthelikopter te vliegen. We hebben gewerkt aan de menu's om je een beter idee te geven hoe je dingen kunt aanpassen." Als voorbeeld geeft Gustavsson onder andere aan dat de punten van een attachment automatisch vergeleken worden wanneer de speler deze erop wil zetten. Ook het spawnen is volgens de creative director onderhevig aan verandering en niet meer geheel willekeurig.
Reacties op: Battlefield 4 krijgt geleidelijke leercurve
Knootewoot
Flow
Zo'n oefenruimte is mooi om je controls te optimaliseren.
Vind het huidige menu niet super, maar wellicht is dit in de release wel optimaal.
Khaelos
Soldier_hard
Toine Berbee
zaltman
Dorsos
Ik hoop verder ook dat ze het squad systeem met een tutorial uit gaan leggen, dit heb ik ook nooit echt gebruikt (shame on me, ik weet het). En een schietbaan om wapens te testen/oefenen (met name snipers) kan voor mij ook geen kwaad.
Nekkie
Reson.nl
Wat ik wel sneu vind is dat ik heatseekers heb unlocked waardoor de beginners geen schijn van kans meer hebben. In het begin de vehicles masteren geeft wel flinke voordelen :)
Wat vinden jullie trouwens van de standaard rpg die kan locken als iemand heb target?
Ik gebruik het maximaal masr het voelt wel flink overpowered nu je infanterie, tanks en lucht kan aanpakken.
Reson.nl
Ik speel op de xbox trouwens, en overall ben ik heel blij met de beta!
spreadthehate
Ik vind mappen zoals Amored Shield geweldig, enige wat mij zwaar irriteerde was het lucht gebeuren. Constant voor je flikker worden geschoten door choppers en die grote vliegtuig. En jets. 2 meter lopen boom dood, respawnen 2 meter lopen dood. Dat was voor mij de reden om de grote mappen die ik geweldig vind niet meer te spelen.
Iedere keer als je een leuke grond battle had bij Caspian Border, komt er weer zo'n level 100 jet/chopper die de boel verkloot.
Pak je geïrriteerd je stinger om die klote dingen uit de lucht te blazen, maar krijg je zoals gewoonlijk weer geen lock on. En als je eindelijk een raket kon afvuren hadden hun flare na flare na flare. Geen klote waard die stingers in bf3.
Pc versie hier.
MarQ
olivierh
Ik werd net toevallig wat filmpjes gelinkt van bugs en rare dingen in de beta van deel 4, nog steeds dezelfde onzin als er al in bc2 gebeurde (rondvliegende tanks, onzichtbare wapens, etc) dus ik heb niet echt vertrouwen dat het deze versie minder belabberd word.
Nekkie
Dorsos
En een beta is niet voor niks een beta. Als je niet tegen bugs kan moet je die niet spelen. Je moet jezelf dan zien als een tester, en niet als gamer. De BF3 beta (die toen een open beta was) zat ook vol met bugs (die ik me nog wel kan herinneren) en volgens mij is dat ook goed gekomen in de uiteindelijke versie.
Tuinhoer