Nieuws
Battlefield 2042

'Battlefield 2042 week te veel af van wat Battlefield is'

Aldus Vince Zampella van Respawn Entertainment

Geschreven door Michel Musters op
Volgens Vince Zampella, die tegenwoordig de Battlefield-franchise overziet, week Battlefiekd 2042 te veel af van de kern van de franchise.

Dat meldt hij in een gesprek met Barrons (via VGC). Zampella, de baas van Respawn Entertainment en de persoon die op dit moment de Battlefield-franchise overziet, meldt het volgende: "Ik denk dat ze een beetje te ver afweken van wat Battlefield precies inhoudt."

Hij vervolgt: "(Dice) probeerde een aantal dingen die misschien ambitieus waren: meer spelersaantallen bijvoorbeeld. Ik denk niet dat ze genoeg tijd hebben besteed aan het achterhalen wat het precies leuk maakt." Over de Breakthrough-modus: "Het was geen slecht idee. Maar de manier waarop het werd gedaan zorgde er voor dat het niet op de best mogelijke manier uit de verf kwam."

Battlefield 2042 werd sinds release vorig jaar wisselvallig ontvangen door critici en gamers, met tegenvallende spelersaantallen tot gevolg. EA heeft al laten weten dat het de franchise op de schop gaat nemen en dat het daarvoor meerdere studio's aan de reeks laat werken. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Dragon Ball Z: Kakarot verschijnt in 2023 op PS5 en Xbox Series Retroshooter Prodeus verschijnt deze vrijdag
8

Reacties op: 'Battlefield 2042 week te veel af van wat Battlefield is'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    -JK-

    • 19 september 2022 11:29
    Captain Hindsight onthult zn identiteit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 19 september 2022 11:42
    Wat een onzin, Het concept van de game was prima, het was gewoon een buggy stuk stront wat nog niet af was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 19 september 2022 20:11
    @Messtranor Eens, Ik ben geen die-hard BF speler en ken ik de playerbase ervan ook niet maar ik vond BF 2042 een toffe game afgezien van gamebreaking bugs en balans die miste.

    Het probleem is echter dat ze bij veel mensen hun kans al verloren hebben. Hopelijk leren ze ervan bij hun volgende game en komen ze er ook achter dat hun conclusie onjuist is. Menselijke redenatie is af en toe echt bizar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 20 september 2022 14:56
    @Messtranor ieder z'n mening, maar ik als BF fan van het eerste uur vind dit echt de eerste BF die in zoverre afwijkt van z'n core dat ik er geen plezier aan beleef. Buggy releases hebben we wel vaker meegemaakt bij BF, maar nog nooit hebben we een BF gehad die zover afweek van wat BF BF maakt. Ik ben trouw gebleven aan de franchise, zelfs na de slechte release van BF3 en nog veel slechtere release van BF4. BF V was ook zeker geen pretje met het handjevol aanwezige content bij release, maar voelde nog steeds BF. Dat doet 2042 niet meer voor mij en daarom speel ik het niet meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DrGavial

    • 19 september 2022 11:57
    Moet wel zeggen, ik heb gisteren 2042 even gedownload om het uit te proberen en ik vermaak mij wel. Nu dat de grote bugs eruit zijn is het nice.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 19 september 2022 12:21
    @DrGavial Ik heb toen de beta gespeeld en in het begin na de release (via gamepass), toen was de game echt helemaal niks.
    Heel veel bugs en narigheid waar ik tegenaan liep.

    Maar moet zeggen dat het ondertussen veel beter is geworden.
    Heb hem nu ook gekocht nadat ik hem weer via gamepass getest had.
    Nu vermaak ik mij er echt goed mee :-D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • vikingtom

    • 19 september 2022 20:15
    Ik vind het nu eigenlijk wel een goede game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MisterDalton

    • 20 september 2022 06:19
    Het is nu inderdaad een prima game waar ik veel lol aan beleef.