Nieuws
Battlefield 2042

Battlefield 2042 bevat een non-binair personage

Emma 'Sundance' Rosier

Geschreven door Michel Musters op
Emma 'Sundance' Rosier uit Battlefield 2042 is het eerste non-binair personage in een Battlefield-game.

In de biografie van het personage op de website van EA wordt "they/them" gebruikt. Een fan vroeg EA dan ook op Twitter of Sundance non-binair is, waarop lead community manager Adam Freeman positief reageerde.

Sundance is een van de tien specialisten in Battlefield 2042 waarmee gespeeld kan worden. Het personage heeft een wingsuit waarmee door de lucht gegleden kan worden, alsmede een explosief dat uit zichzelf naar het voertuig van een vijand gaat.

Het is onwaarschijnlijk dat het feit dat Sundance non-binair is een belangrijk onderdeel van de plot van de game vormt; Battlefield 2042 heeft immers geen campagne en bestaat volledig uit multiplayermodi.

Battlefield 2042 verschijnt op 19 november voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S zijn gevechten met 128 spelers mogelijk - op Xbox One en PS4 gaat het om 64 spelers en kleinere maps.

In deze editie van Voorspel wordt er meer verteld over de aanwezigheid van non-binaire personages in games. "De non-binaire identiteit wordt voorzichtig meer zichtbaar in de game-industrie, maar toch nog vaak zonder gezicht. Dat moet beter kunnen."

Dit artikel delen:

Lees meer

XPG's eerste DDR5-geheugen blijkt langzamer dan beloofd Sakurai lijst schildering met alle personages uit Smash Bros. in
134

Reacties op: Battlefield 2042 bevat een non-binair personage

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Exalian-1

    • 26 oktober 2021 15:52
    @ErikNus Ik snap je Erik. Maar snap je ook dat het non-binaire nieuw is, en het nog maar een kleine groep is in de gehele wereld die dit erkend? Het is de non-binaire persoon zelf die deze keuze heeft gemaakt om buiten de norm te vallen.
    Het iets wat verzonnen is en de rest wil daar misschien nog niet in mee gaan, of nooit willen gaan. Misschien kunnen we iemand die denkt non-binaire te zijn wel met een goed onderbouwde reden te geven om daar misschien anders over te gaan denken.
    Voor mij bestaan er namelijk geen non-binaire mensen. Je bent man of vrouw (of trans-man/trans-vrouw), en niets daartussen. Want ik zou namelijk graag willen weten waarom iemand zich niet in deze hokjes zou willen plaatsen?
    Gaat het om het stereotype wat men bij man/vrouw heeft en zich daar niet in vindt passen. Fine. Maar daar hoef je dan toch niet iets nieuws voor te verzinnen? Leg mij dat nou eens uit.
    Je kan toch gewoon man of vrouw zijn, maar gewoon buiten de stereotype dingen vallen? Het zou veel makkelijker zijn voor de wereld dat we elkaar gewoon respecteren om wat onze interresses zijn en wat we graag dragen/doen?
    Goed voorbeeld: de jaren 80. Kijk eens naar hoe men er uit zag. Het maakte allemaal niet uit. En niemand zei er ook wat van. Maar men was altijd wel bewust van of ze man/vrouw zijn.
    Beste voorbeeld hiervan: David Bowie. Zag er totaal niet als stereotype man uit, deed zijn eigen ding, had respect van iedereen. En stond sterk genoeg in zijn schoenen om dit te doen, zonder ineens geen man meer te zijn.

    Ik vraag me af of je hier wat mee kan als het gaat om gewoon het delen van elkaars meningen, en respect te hebben. Respect hoort niet van maar 1 kant te komen. Met mijn mening zeg ik nergens dat iemand geen recht heeft om te bestaan of om normaal behandeld te worden, maar wil meer mensen bewust maken dat het ook anders kan zonder de rest van de wereld hun taal/wc's/ruimtes/paspoorten/systemen aan te moeten passen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ErikNus

    • 26 oktober 2021 16:00
    @Exalian-1 waarom zou jij jouw binaire idee van man/vrouw mogen opdringen aan mensen die zich allebei niet voelen (of allebei evenveel)? En je hebt ook nog het lef om dat een 'keuze' te noemen? Alsof het niet ontzettend moeilijk is voor mensen die ermee worstelen, je denkt dat ze daar gewoon zomaar voor kiezen? Je denkt dat het alleen gaat om of iemand van voetbal of van barbie's houdt? En niet om hoe iemand zich diep van binnen voelt over hun eigen identiteit?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 26 oktober 2021 16:32
    @ErikNus Erik, kijk nou eens hoe jij mij aanvalt. "Hoe heb je het lef".
    Dat is nou eenmaal mijn mening. En ja, voor mij is het een keus. De hele natuur is gebouwd op deze twee geslachten, dus het is een keus om je daarbuiten te plaatsen. Het is juist dat we zo veel toegeven dat men hier verward van raakt.
    Hoe ver wil jij gaan in het meegaan met mensen hun gevoel van binnen?
    WAAROM worstelen mensen hier mee denk je? Jij zegt dat het niet om barbies en voetbal gaat, maar waar gaat het dan wel om?
    Vertel mij dat eens, ipv mij alleen maar aan te vallen en niet heel diep te gaan naar de oorzaak waarom.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ErikNus

    • 26 oktober 2021 16:45
    @Exalian-1 nou kijk, met jouw 'mening' impliceer je dat een bevolkingsgroep niet bestaat. Dat vind ik pas een aanval. Ik weet ook niet hoe ik dat aan je uit moet leggen. Begin eens bij de wiki van 'Non-binary gender', klik wat rond in de 100 wetenschappelijke linkjes, of lees verhalen en interviews, of ga liever zelf met iemand praten als je wilt weten hoe deze mensen zich voelen.

    Dat ik een hetero man ben, is net zo min een keuze als dat iemand een non-binair persoon is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 26 oktober 2021 17:18
    @ErikNus En hoe weet jij dat je een man bent?

    Daarnaast zeg ik helemaal niet dat iemand niet bestaat, want dat gaf ik al eerder aan. Iemand bestaat niet ineens niet meer als ik een identiteit niet erken. Jij bestaat toch ook nog gewoon, terwijl ze jouw definitie van hetro-man willen verwijderen en je cis-man willen noemen?
    Als iemand Amsterdam niet erkend, dan besta ik toch nog steeds, al ben ik Amsterdammer.
    Het hele "je ontkend mijn bestaan" is nogal een grote claim.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 26 oktober 2021 17:39
    @Exalian-1 Helemaal mee eens met wat je zegt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 26 oktober 2021 19:19
    @Exalian-1

    Hier ga je geen antwoord op krijgen denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ErikNus

    • 26 oktober 2021 19:36
    @Exalian-1 ik voel dat zo, daardoor weet ik dat. Ik sta in contact met mijn eigen identiteit. Een non-binair persoon voelt dat bij allebei niet, of bij allebei evenveel.
    Dat je het verdraait naar het niet-bestaan van mensen, zegt wel genoeg over je argument en je intentie om eerlijk te discussieren. Je begrijpt best wat ik bedoel. Het ontkennen van iemands identiteit, is een van de meest kwetsende dingen die je in dit geval kunt doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 26 oktober 2021 18:40
    @Exalian-1 De natuur heeft over de afgelopen eeuwen heel veel nieuws verzonnen als je gelooft in de evolutie theorie dus al die vele woorden die je geschreven hebt klopt niet zoveel van. Het enige wat je uit is jou visie op hoe jij denkt of vind dat de wereld werkt.

    Ondanks dat ik zelf non-binair een aparte toevoeging vind omdat ik denk dat de meeste op een spectrum van mannelijkheid of vrouwelijkheid zitten is je kruistocht om je gelijk te halen bizar. Het geeft ook je standpunt weg wat verder gaat dan de woorden die je hier eigenlijk neerlegt waar je het natuurlijk niet mee eens zult zijn, so be it.

    Als mensen gelukkiger zijn om zichzelf op een bepaalde manier te identificeren is daar in mijn ogen niets mis mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 26 oktober 2021 16:33
    @ErikNus

    Ik als hetro komt toch ook niet uit een kast met allemaal shit waarvan ik hou.

    Het gaat hier om games, nog ff en dan hebben we een panseksueel personage, een hetro een homo een scatlover een weet ik veel wat nog meer, het zijn games, net als politiek dat hoort ook niet in games.

    Dus die non-binaire moet gewoon zijn prive leven prive houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ErikNus

    • 26 oktober 2021 16:46
    @DarkraverX waarom zou een panseksueel personage in een game vreemder zijn dan een heteroseksueel personage? Ze bestaan toch gewoon allebei?
    Je kan het wel allemaal belachelijk maken, maar daarmee help je je punt niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 26 oktober 2021 16:48
    @ErikNus Moet er speciaal een label aan hangen??

    Ernaast hangt een prijskaartje want dat levert die wereld op…. geld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ErikNus

    • 26 oktober 2021 16:50
    @DarkraverX hoeft niet, maar waarom zou het niet mogen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 26 oktober 2021 16:57
    @DarkraverX
    ""Het gaat hier om games, nog ff en dan hebben we een panseksueel personage, een hetro een homo een scatlover een weet ik veel wat nog meer, het zijn games, net als politiek dat hoort ook niet in games.""

    Dude serieus xD je praat jezelf tegen een muur aan. Weet je er hoeveel hetero's game personages zijn? Bijna allemaal en dat weett jij ook dondersgoed. Stop met janken dat personages worden uitgebreid met andere geaardheid. Ga terug de jaren 80 in als je deze eeuw niet leuk vind. Het zijn tegenwoorig gewoon feiten die jarenlang onderzochtt zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 26 oktober 2021 17:45
    @armilo-theus En je punt is?

    Dit is niet jaren onderzocht, dit is een verdien model niets meer niets minder, waarom moet dit aandacht krijgen, ik zit een game te spelen niet om educatie te krijgen of een personage nu hetro of panseksueel is of een bepaalde geaardheid heeft.

    Als ik educatie wilt over een bepaalde geaardheid dan ga ik wel naar een seminar ervan, als ik geloof wil dan bezoek ik de kerk of moskee, als ik interesse heb in pannen dan ga ik naar de winkel.

    De enige jankerts hier zijn de figuren die vinden dat ze te weinig aandacht krijgen want ja dat is het, een verdienmodel over de rug van mensen die te weinig aandacht krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 26 oktober 2021 15:26
    @DarkraverX maar kan je uitleggen wat ze nou precies door je strot duwen dan?

    Ik had nog meer willen typen maar blijf maar spam filter krijgen dus laat het even hierbij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 26 oktober 2021 16:35
    @Jorn6810 Leef je in een donker kamertje en speel je de gehele dag games dat je niet weet wat er allemaal in de wereld speelt of ben je ergens anders op uit?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 26 oktober 2021 17:05
    @DarkraverX Als je nou gewoon inhoudelijk antwoord geeft i.p.v. zo'n reactie… Totaal geen antwoord op z'n vraag, laat staan een praktisch voorbeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 26 oktober 2021 17:50
    @Quintex Ik geef toch duidelijk antwoord, wat wordt er vandaag niet door de strot geduwd.

    Bezoek twitter eens, alles wordt je door de strot geduwd, of leef je soms ook in een donker kamertje en weet je niet wat er in de wereld rond speelt op moment.

    Vooruit omdat jij niet op de hoogte bent.

    Vandaag de dag hebben we een leger wat zich regenboogkleurtjes aansmeert en daar zo druk mee bezig was dat ze de kwestie in Afghanistan totaal vergaten.

    Vandaag de dag hebben we figuren als Willem Engel die een virus afdoet als griepje en jawel een verdienmodel van heeft gemaakt.

    Vandaag de dag hebben we gezeur over iemand zijn geaardheid want dat moet een platform krijgen en is belangrijker dan oude mensen die na de 2e WW het land opgebouwd hebben.

    Zie je nu wat er gebeurt, we maken van een game platform een politiek / woke iets, het gaat hier om games niet om de shit die er in de wereld rondgaat, als ik dat laatste wil pletter ik het NOS of CNN wel aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • CilPhollins

    • 26 oktober 2021 18:45
    @DarkraverX ik ben het hier gewoon helemaal mee eens ,maarja dat mag eigenlijk niet he?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.