Nieuws
Battlefield 2042

Battlefield 2042 bevat een non-binair personage

Emma 'Sundance' Rosier

Geschreven door Michel Musters op
Emma 'Sundance' Rosier uit Battlefield 2042 is het eerste non-binair personage in een Battlefield-game.

In de biografie van het personage op de website van EA wordt "they/them" gebruikt. Een fan vroeg EA dan ook op Twitter of Sundance non-binair is, waarop lead community manager Adam Freeman positief reageerde.

Sundance is een van de tien specialisten in Battlefield 2042 waarmee gespeeld kan worden. Het personage heeft een wingsuit waarmee door de lucht gegleden kan worden, alsmede een explosief dat uit zichzelf naar het voertuig van een vijand gaat.

Het is onwaarschijnlijk dat het feit dat Sundance non-binair is een belangrijk onderdeel van de plot van de game vormt; Battlefield 2042 heeft immers geen campagne en bestaat volledig uit multiplayermodi.

Battlefield 2042 verschijnt op 19 november voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S zijn gevechten met 128 spelers mogelijk - op Xbox One en PS4 gaat het om 64 spelers en kleinere maps.

In deze editie van Voorspel wordt er meer verteld over de aanwezigheid van non-binaire personages in games. "De non-binaire identiteit wordt voorzichtig meer zichtbaar in de game-industrie, maar toch nog vaak zonder gezicht. Dat moet beter kunnen."

Dit artikel delen:

Lees meer

XPG's eerste DDR5-geheugen blijkt langzamer dan beloofd Sakurai lijst schildering met alle personages uit Smash Bros. in
134

Reacties op: Battlefield 2042 bevat een non-binair personage

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Watchful

    • 26 oktober 2021 12:17
    Awesome!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 26 oktober 2021 12:49
    Tsjah dit gaat natuurlijk helemaal niet om divers en woke te zijn, maar om de publiciteit van alle andere media.

    Als de non-binaire mensen dit als een vorm van erkenning zien, zal t me een worst wezen dat ze dit poppetje er in hebben gestopt, maarja zoals zoveel dingen tegenwoordig: draven we niet allemaal een beetje te ver door?

    Ik weet t niet hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 26 oktober 2021 12:54
    @Luigi1985
    Haha jij zegt precies wat ik dacht.
    Ik vind inderdaad dat we doordraven.
    Het lijkt tegenwoordig meer op "reclame" dan daadwerkelijk zorgen voor acceptatie van iedereen. Ook krijg ik het gevoel dat al die aandacht juist irritaties opwekt bij mensen omdat het er weeer over gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ar_barca_ajax

    • 26 oktober 2021 13:47
    @Quintex het probleem is ook niet groot, ik vind het gewoon heel irritant dat deze nieuwe standaard door mijn strot geduwd word. Ik volg graag veel nieuws van iets waar ik enthousiast van word en als het geen meerwaarde in een bijv een shooter heeft laat het er dan gewoon uit want er zijn een handje vol mensen die zich druk maken over hun zogenaamd ander geslacht en die spelen het hopelijk voor de game en niet om welk geslacht ze kunnen uiten in een game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 26 oktober 2021 13:56
    @Ar_barca_ajax Hoe iemand een spel speelt en wilt spelen, ligt volledig aan die persoon. Ik vind het ook belangrijk dat de kern van de game prioriteit heeft (wie niet?), maar ben je het niet met mij eens dat in deze tijd het onrealistisch is (iets wat BF wel probeert te zijn) om alleen maar mannen en vrouwen te hebben?

    Het wordt, zeker bij deze game, echt niet in je strot geduwd. Het is letterlijk een antwoord op een vraag, maar omdat er een artikel over wordt gemaakt is het ineens een big deal. In de game zal je er niks van merken, behalve dat er wordt gerefereerd naar deze operator als they/them. Nou, dikke boeie, toch?

    Voor jou heeft het misschien geen meerwaarde, voor de developers en een wellicht grote (groeiende) groep wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 26 oktober 2021 14:13
    @Quintex Waarom zou het onrealistisch zijn om enkel over mannen en vrouwen te blijven spreken?
    Er zullen best mensen zijn die een medische uitzondering op de regel vormen, net zoals je die bij alle algemeen menselijke eigenschappen treft. Maar dat we uit twee geslachten bestaan is volgens mij een normale generieke constatering die voldoende recht doet aan onze natuur in het algemeen.
    Net zoals we er vanuit gaan dat we kunnen zien, al zijn er blinde mensen, dat we twee benen hebben, al zijn er mensen met slechts een been, dat we grootschalig kunnen samenwerken, al zijn er einzelgangers, etc.

    Dat betekent natuurlijk niet dat we de uitzonderingen moeten minachten of veroordelen, of dat je in persoonlijk contact niet gewoon rekening met zo iemand behoort te houden.
    Maar dat lijkt mij gewoon een kwestie van fatsoen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 26 oktober 2021 17:06
    Het wordt niet door de strot geduwd, maar het is vooral: kijk ons even lekker woke zijn. Men probeert in de spot lights te komen door dit soort dingen. Natuurlijk heeft dat ook zijn goede kanten: dat die mensen zich beter geaccepteerd en gekend voelen, maar ergens wringt het ook wel een beetje.

    Bij ons op het werk vragen ze ook mensen met bepaalde afkomst om even lekker op de foto te gaan voor LinkedIn. Kijk ons even divers zijn. Maar als je als non binaire punker met groen haar en een islamitische achtergrond komt aankakken, ben ik benieuwd of je wordt aangenomen, ondanks je kwaliteiten.

    Overigens in TimeSplitters 2 kon je met een aapje spelen en daar hoorde ik niemand over destijds:P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 26 oktober 2021 17:49
    @Luigi1985 Ik vind het maar een negatieve manier van denken, die eigenlijk nergens echt op gebaseerd is. Als je kijkt naar de comments hier, wordt er vrijwel alleen maar negatief op gereageerd en zou die spotlight dus niet eens helpen. Maarja, ik zie het probleem van die spotlight, in tegenstelling tot heel veel anderen hier, niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 26 oktober 2021 18:05
    @Quintex

    Mwah ben niet negatief hoor maar ik denk vooral dat als je echt wat voor die mensen wil betekenen, doe er dan iets meer mee.

    Kijk naar bijv. de serie xes education op Netflix. Die zijn zo divers en woke als t maar kan, maar daarbij kreeg ik wel het idee dat men het publiek probeerde uit te leggen hoe bepaalde mensen zich voelen. Of het spot on is weet ik niet hoor.

    TLOU 2 vertelde ook een verhaal waarbij je begrip op kan brengen voor de personages om hoe ze zijn. Los van t feit of dat echt nodig was of niet.

    Dit is gewoon makkelijk scoren. Maargoed. Ik ben het volledig met je eens dat het voor ons niets uitmaakt. Je hoeft er niet mee te spelen en iedereen heeft de keus. Maar nogmaals riekt dit naar pure marketing.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 27 oktober 2021 09:47
    @Quintex Ik sluit me helemaal bij jou aan. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom hier zo'n heisa om gemaakt wordt.
    Het grappige vind ik vooral dat een aantal mensen zichzelf enorm tegenspreken.
    Het maakt ze aan de ene kant helemaal niet uit wie of wat iemand is, allemaal prima. Maar zodra er een digitaal karakter wordt toegevoegd die dat representeert is ineens de wereld te klein. Ze gaan het karakter zelf niet kiezen (misschien wel stiekem), maar zouden het tegen kunnen komen in het spel.
    De kans dat dat in de echte wereld al 100x gebeurd is, is best groot. Zouden ze daar dan ook een probleem mee hebben als ze dat zouden weten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 26 oktober 2021 14:26
    @Ar_barca_ajax Het word niet door je strot heen geduwd. Niemand forceert je mee te doen aan iets dat je niet wilt. Niemand forceert je om uberhaupt deze thread te openen.

    De mensen die altijd klagen over dit soort berichtgeving is net zoals iets als gelovigen die protesteren tegen de anti abortus wet (wat dan nog wel werkelijk echt erg is) over dat zijn denken de wereld zo beter te maken terwijl ze hun eigen visie prediken en iedereen daaraan moet conformeren. Dit terwijl er veel ergere zaken aan de hand zijn zoals mensenhandel, criminaliteit, etc. maar daar hoor je deze mensen nooit over. Gaat echt helemaal nergens over

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 26 oktober 2021 19:07
    @004 Je geeft dus aan dat je de ontwikkelingen hier erg vindt, maar dat er ergere dingen zijn, daar je anders niet over ergerE dingen geschreven zou hebben?
    Prima, dan kunnen we hier vast wel bediscussieren wat precies de erge uitwassen van de hier gerefereerde maatschappelijke ontwikkelingen zijn, en in andere threads de ergere ontwikkelingen die jij noemt.

    O, en wat gelovigen betreft: zij doen niet veel anders dan seculiere progressievelingen. Ook die kunnen ontzettend opdringerig en opleggend zijn, tot aan het willen censureren tot vernietigen van kunstwerken en boeken aan toe.
    Ik denk dat in een volwassen discussie je moet accepteren dat alle partijen de ander willen en kunnen overtuigen van de eigen standpunten en daarmee politiek kunnen bedrijven. En dat er dan dus ook besluiten kunnen worden genomen waar jij het niet mee eens bent.
    Je kunt je opponent dan niet verwijten dat die op dezelfde wijze als jij van diens democratische vrijheden gebruik maakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 25 november 2021 16:53
    @Robert-Frans Mijn woordkeus is onhandig zoals je aangeeft. Ik doelde er niet op dat ik problemen heb of deze situatie erg vindt.

    Als ik praat met mensen die problemen met dit soort onderwerpen hebben hebben ze vanuit mijn perspectief ook vaker problemen met andere onderwerpen waar ze zich mee bezig houden en vanuit hun eigen perspectief een soort van strijders zijn voor het goede in de wereld en zoals deze in hun ogen hoort te zijn. Dat is waarom ik bedoel dat als ze WERKELIJK menen dat de wereld beter moet worden dat ze dan de zaken die werkelijk problemen opleveren.

    Ik snap niet zo goed wat je wilt zeggen. Wat je zegt is allemaal logisch. Ik mag mijn medemens (niet opponent) wel verwijten van kortzichtigheid maken of wat ik ook wil en de ander mag het daar niet mee eens zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 26 november 2021 10:33
    @004 Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ook als je van ergere dingen weet, kun je nog altijd een standpunt innemen over minder ergere onderwerpen en je ook daarmee bezighouden. Het een sluit het ander dus niet uit.
    Daarnaast kan het ook gebeuren dat iemand daadwerkelijk zich voornamelijk met ergere dingen bezighoudt, maar dat in de media vooral zijn acties en standpunten omtrent minder ergere dingen worden uitgelicht, omdat die mediagenieker zijn.

    Met name bij LHBT-kwesties is dat nogal eens geval. Iemand kan prachtige werken verrichten voor mens en wereld en daarmee vele mensenlevens verbeteren.
    Maar neemt zij een standpunt over LHBT in die enigszins afwijkt van wat die gemeenschap acceptabel acht, dan wordt dat het voornaamste nieuws, wordt ze ongewild in die discussie gezogen en vervolgens daarop afgerekend.
    Het lijkt dan alsof zij zich vooral daarmee bezighoudt, terwijl het gewoon een van haar vele standpunten is en het haarzelf misschien wel helemaal niet zo interesseert.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 26 oktober 2021 14:38
    @Luigi1985 Goed verwoord hoor. In singleplayer rpg's waarin je tot in het kleinste detail je karakter dient te customizen zie je dit zelden tot nooit tot de opties behoren, terwijl het daar best op z'n plek zou zijn. In een militant schietspel dat draait om het elimineren van je tegenstander met een scala aan wapentuig is het een.. daarvoor wat opmerkelijke omgeving. Er worden straks een hoop binaire karaktertjes over de kling gejaagd iig, nogal tegenstrijdig met de initiele intentie?? Dat het erin zit is prima, maar je kunt ook gewoon iedereen accepteren zoals ze zijn zonder het op een spandoek te schrijven en ermee door de straten te gaan paraderen. Het voelt fake en enkel als roep om aandacht. Sign of the times..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dennis070

    • 26 oktober 2021 12:54
    Bullshit…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 26 oktober 2021 17:50
    @dennis070

    Je bent zelf bullshit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 26 oktober 2021 12:59
    Er zullen misschien iets meer dan 10 mensen zijn die hier echt blij mee zijn, ipv dat de game gewoon leuk is om te spelen. Gelukkig gaat hier veel aandacht naar uit en horen we weinig over de gang van zaken van de game zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 26 oktober 2021 17:50
    @Vogeltje

    Je vergist je in hoeveel mensen non binair zijn :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 26 oktober 2021 13:12
    Mijn god mensen het is een game, ik wordt zo moe van die woke shit.

    Alsof mij het wat boeit wat iemand is, zelfde als die gast van de ABN, boeit mij nou wat je bent, ik kom voor bankzaken en niet hoe je prive leven eruit ziet, en of je het dan met mannen of vrouwen of het gehele tefal pannenset doet boeit me niet, zolang je je werk maar goed verricht.

    Zelfde als panseksueel, toen ik dit voor het eerst hoorde dacht ik doen die het met het gehele tefal pannenset ofsow.

    Het is overigens knap om een niet levend object (game personage, geen ziel) een bepaalde seksualiteit te geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.