Battlecruiser 3000AD, het spel dat ik persoonlijk ook wel een kolonie kevers noemde. Waarom? Toen de game uitkwam zat het zo vol met bugs dat eigenlijk niemand het kon spelen, en ookal had je een watergekoeld Nasa serverpark, dan nog crashte het om de 5 minuten. (als je geluk had) Zo werd het productiehuis Take Two echt beroemd. De moraal van dit verhaal? BC3000AD werd opgepakt door de gamecommunity, de bugs werden verwijderd en nieuwe opties werden toegevoegd. Door wie? De beruchte JeffK, als dat maar goed gaat BCM is the first Battlecruiser to be fully compatible with Win9X. It has a better interface, multiplayer, new career options, improved graphics, a large selection of ships to choose from, a much larger galaxy and more faction/race options. Enough of that. Who does Battlecruiser appeal to? The Hardcore(tm), pure and simple. Not necessarily the FPS shooter hardcore, who learn every last trick on a map, every perfect weapon/situation combination and every trick move in a game. No, the kind of hardcore players who would like BCM are those who desire not only the rights that freedom in a game give you, but also the responsibilities that come with it. Denk je nog steeds van: "Wat is nu in hemelsnaam Battlecruiser Millennium?", dan kan je de rest van de preview op Thresh' Vuursquadron tot je nemen.