Nieuws
World of Warcraft: Battle for Azeroth

Battle for Azeroth is snelst verkochte WoW-uitbreiding ooit

3,4 miljoen exemplaren in één dag

Geschreven door Michel Musters op
Battle for Azeroth, de meest recente uitbreiding van World of Warcraft, is de snelst verkochte uitbreiding voor de mmo ooit.

Dat meldt DualShockers. Battle for Azeroth is op de dag van lancering wereldwijd 3,4 miljoen keer verkocht, sneller dan welke WoW-uitbreiding dan ook en tevens één van de snelst verkopende pc-games ooit.

In Battle for Azeroth kunnen spelers nieuwe gebieden ontdekken met de continenten Kul Tiras en Zandalar, samen met een aantal nieuwe eilanden. De levelcap wordt verhoogd naar 120 en nieuwe dungeons en raids worden beschikbaar gesteld.

Tevens worden nieuwe Allied Races geïntroduceerd: Nightborne, Highmountain Tauren en Zandalari Trolls voor de Horde en Void Elves, Lightforged Draenei en Dark Iron Dwarves voor de Alliance.

Dit artikel delen:

Lees meer

Guacamelee! 2 is een goede platformer maar matige Metroidvania Call of Duty: WW2-dlc Shadow War volledig onthuld
13

Reacties op: Battle for Azeroth is snelst verkochte WoW-uitbreiding ooit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • XtraLinkUK

    • 24 augustus 2018 09:18
    Onvoorstelbaar dat een game uit 2004 nog zo populair kan zijn. Veel van mn collegas spelen het ook nog. Er zijn maar weinig spellen die zo lang zoveel spelers hebben gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sokpop

    • 24 augustus 2018 09:29
    Ik ben speler van het eerste uur, maar kan me er toch maar moeilijk toe zetten 120 te halen. Van 110 tot 120 is het een en al saaie quests zonder noemenswaardige beloning (zoals extra spells e.d.). Ik hoop dat het beter wordt op max.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 24 augustus 2018 13:43
    @Sokpop same here. Ben pas level 113…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 24 augustus 2018 09:33
    Ik denk niet dat het plaatje van "een game uit 2004" op gaat. Elk 2 jaar is er een nieuwe uitbreiding, elk zoveel maanden een grote patch die content toevoegd. De WoW die mensen nu spelen is niet de WoW uit 2004.

    De content in de vorige uitbreidingen wordt grotendeels ook overgeslagen, je levelt er doorheen en thats it. Het is 1 groot grindvest naar level 120 nu en dan pas begint de endgame die staps gewijs wordt vrij gegeven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JointCh1L

    • 24 augustus 2018 10:22
    Ben ook weer begonnen na 3 jaar inactief te zijn geweest,
    Heerlijk weer om dit te spelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fpsbig

    • 24 augustus 2018 10:43
    Ik kijk vooral uit maar classic wow. Na wrath of the lich king nog een keer een trail gespeeld maar is niet mijn ding. Ik hoop dat ze snel de classic wow servers releasen lekker vanilla spelen en lekker aliance ganken wat heb ik daar zin in zeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lord_Bono

    • 24 augustus 2018 10:56
    @Fpsbig Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Voor veel mensen nostalgisch natuurlijk. Maar ik denk dat de mensen die later in zijn gestapt geen Classic WoW gaan spelen. De game is nu veel beter geoptimaliseerd en fijner geworden. Persoonlijk zou ik de Dungeon Finder enorm gaan missen. Wat een gedoe was dat om een groepje te vinden voor de dungeons zeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Doctor X

    • 24 augustus 2018 12:58
    @Lord_Bono Haha, heb ik nog nachtmerries van. Had je eindelijk een party bleek de tank een enorme knaak te zijn, of moest de healer halverwege weg. Kon je weer terug naar een stad om je party compleet te krijgen. Wat een drama was dat zeg.

    Overigens speel ik al 7 jaar niet meer, Na Cataclysm heb ik er de brui aan gegeven. Deze uitbreiding gaat me niet laten terug keren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 24 augustus 2018 15:03
    Heb de fysieke Collector's Edition, maar nog geen Sub genomen. Heb er eigenlijk nog niet zo veel zin in : /

    Ben gesubbed geweest van Februari 2006 tot en met Februari 2018, sinds dien wel nieuws gevolgd maar dat was het wel.

    Probleem is een beetje dat ik met een Sub het gevoel krijg dat ik "moet" spelen, omdat het anders zonde van mijn geld/gold is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rashura

    • 24 augustus 2018 15:24
    "Tevens worden nieuwe Allied Races geïntroduceerd: Nightborne, Highmountain Tauren en Zandalari Trolls voor de Horde en Void Elves, Lightforged Draenei en Dark Iron Dwarves voor de Alliance."

    Correctie:
    De allied rassen:
    Nightborne, Highmountain Tauren en *Mag'har orcs*
    Void Elves, Lightforged Draenei en Dark Iron Dwarves.

    Daarnaast komen later ook nog 2 nieuwe rassen uit:
    Zandalari Trolls voor de Horde en Kul'Tiras humans voor de Alliance.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 25 augustus 2018 11:49
    Ik zou graag een zandalari troll willen maken, heb alleen geen zin om die weer vrij te spelen.
    120 met een horde character als req vind ik wel acceptabel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 26 augustus 2018 01:05
    Ondanks bijna elke expansion te hebben gekocht met als laatste Legion verveelt het alweer binnen 1 tot 4 weken. Beetje been there done that, verwend game nest. De game blijft in essentie hetzelfde en zal een nieuwe release nodig hebben waarbij alleen VR echt een grote vernieuwing kan brengen denk ik waarvoor het nog te vroeg is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 26 augustus 2018 18:26
    120 iLVL 335 Shadow Priest, wat een verschrikking om dat te spelen nu. Alweer gestopt. Speel melee of beter niets in dat spel. Alles locked achter time-gated- reputatie grinds. Zeer alt onvriendelijk, na ik wacht wel een paar maanden totdat het echt af is.