Het bericht dat Pandemic Brisbane zou worden gesloten door Electronic Arts is door een medewerker van Kotaku bevestigd. Het is de Batman-game The Dark Knight die het bedrijf de kop heeft gekost. The Dark Knight is een game waarover vooral hardnekkige geruchten de ronde deden. Nog voordat de game officieel was aangekondigd, werd hij geannuleerd, een groot gat in de begroting van Electronic Arts achterlatend.

Medewerkers van Pandemic Brisbane vertelden aan Kotaku hoe dit heeft kunnen gebeuren. Pandemic had met Warner/DC en EA afgesproken een Batman-game te gaan maken. Na een half jaar voorbereiding zei EA dat het een The Dark Knight-game zou moeten worden, waardoor bijna al het eerdere werk voor niets was.

EA zou haast hebben gezet achter het project, omdat ze in december 2008 de rechten op de Batman-franchise zouden kwijtraken. Toen de game afgelopen december nog niet klaar was, kon EA de game dus ook niet meer uitgeven.

Pandemic dacht dat een open wereld-game de beste opzet zou zijn voor The Dark Knight, maar de studio in Brisbane had niemand in dienst met ervaring met dit soort spellen. De ontwikkelaar nam het besluit de techniek achter de Pandemic-game Saboteur te gebruiken voor The Dark Knight. Doordat die engine niet is gemaakt voor dit type open wereld-games, liep de studio echter tegen grote technische problemen aan.

Uiteindelijk zou The Dark Knight dus nooit het levenslicht zien door grote technische problemen en het gebrek aan licentierechten. Direct resultaat hiervan is het sluiten van Pandemic Brisbane.