Bastion-programmeur naar Oculus Rift | Gamer.nl

Bastion-programmeur naar Oculus Rift | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Jurney werkte niet alleen aan indiehits Bastion en Transistor, maar ook aan games als Brutal Legend, Warhammer 40,000: Dawn of War 2 en Company of Heroes.

Jurney zegt enthousiast te zijn om zijn overstap naar het bedrijf, dat eerder dit jaar door Facebook werd overgekocht. "Ik heb altijd aan virtual reality willen werken. Ik werk hier nu onder andere omdat ik tijdens een feest op de Game Developers Conference maar doorging over hoe virtual reality mijn religie is, The Lawnmower Man één van mijn favoriete films is en hoe ik niet kan wachten om mijn vleeshomp achter te laten voor een volledig leven in virtual reality." 

De programmeur laat weten dat hij in een klein team binnen Oculus VR komt te zitten, dat prototypes maakt voor de bril. "Dat is mijn favoriete soort werk. Ik kan niet wachten om mijn handen uit de mouwen te steken."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou