Nieuws
Banjo en Kazooie

Banjo-Kazooie vanaf vrijdag verkrijgbaar op Nintendo Switch Online

Guh-huh!

Geschreven door Michel Musters op
De klassieke 3D-platformer Banjo-Kazooie is vanaf vrijdag verkrijgbaar via Nintendo Switch Online.

Dat heeft Nintendo aangekondigd. Eind vorig jaar werd al duidelijk gemaakt dat het spel ergens in januari zou verschijnen, maar nu is de precieze releasedatum bekend.

De game wordt onderdeel van de Nintendo 64-app die eerder dit jaar is gelanceerd en beschikbaar is voor Nintendo Switch Online-abonnees die ook betalen voor het uitbreidingspakket.

De komst van Banjo-Kazooie naar Nintendo Switch Online is groot nieuws voor Nintendo-gamers. Het is voor het eerst sinds de oorspronkelijke Nintendo 64-release dat de game weer op een Nintendo-platform speelbaar is. Ontwikkelaar Rare werd door Microsoft gekocht en de Banjo-Kazooie-games zijn dus wel speelbaar op moderne Xbox-consoles.

Hieronder is een nieuwe trailer te bekijken.

Dit artikel delen:

Lees meer

'Activision Blizzard-CEO wilde gamesites zoals Kotaku kopen' Uitgebreide video The Settlers doet het spel uit de doeken
8

Reacties op: Banjo-Kazooie vanaf vrijdag verkrijgbaar op Nintendo Switch Online

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Luigi1985

    • 19 januari 2022 11:42
    Iemand ervaring met de N64-uitbreiding? Ik meende me te herinneren dat het in het begin niet echt lekker werkte. Is dat al een beetje opgelost?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 19 januari 2022 11:48
    @Luigi1985 Dat wou ik nou ook vragen. Of er al verbeteringen zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 19 januari 2022 17:34
    @Luigi1985 Volgens mij is het niet verbeterd sinds de launch. Toch heb ik geen moeite met de app en de games. Ok op de pc met emulators ziet het er beter uit, maar toch vind ik het gemak en de save functie erg lekker op de switch. Voor wat er op staat is het wel te duur imo, hopelijk komen ze wat sneller met nieuwe games voor de N64.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ritch

    • 19 januari 2022 14:08
    Gelijk even in handheld mode proberen maar die zwarte balken links en rechts zijn meh heeft de xbox versie ook niet.

    Oot draait wel lekker dus ga er vanuit dat dit ook vlekkeloos gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 19 januari 2022 16:23
    @Ritch "heeft de xbox versie ook niet". Hoe dan? Is het een 4:3 beeld uitgerekt over 16:9?
    Of hebben ze het totaal aangepast en is er een 16:9 beeldverhouding als render toegevoegd aan de game? Dan is het niet geheel een emulatie, maar een port.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ritch

    • 19 januari 2022 23:07
    @Exalian-1 Wauw. Uiteraard doel ik op dat VOOR MIJ het beeld er daar beter uitziet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 21 januari 2022 11:07
    @Ritch Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor. Het was gewoon een serieuze vraag over die 16:9 beeldverhouding waar je het over had. :)
    Maar heb zojuist mijn antwoord gehad bij het zien van dit filmpje: https: // www . youtube . com/watch?v=M7JpGV6IUjg
    Bij de Xbox versie hebben ze inderdaad een nieuwe 16:9 beeldverhouding render toegevoegd aan de game. Op de Switch krijgen we gewoon de 1:1 emulatie van de oude rom die de 4:3 beeldverhouding heeft. Xbox heeft daarbij ook net iets mooiere textures. Rare heeft dus wat tijd gestoken in deze port.
    Volgende keer niet meteen denken dat iemand je aan valt als men een vraag stelt. Niet alles is een aanval in de comments, :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Saria282

    • 22 januari 2022 15:41
    Heb het spel vanmorgen gespeeld. Heerlijk om het opnieuw op avontuur te gaan. Met beeld niks mis mee. Het enige nadeel is dat je moet uitzoeken welke knoppen ze bedoelen voor sommige aanvallen. Op de n64 was het druk op een van de 4 gele knoppen maar die zitten niet op de switch controller. Koste wat eieren voordat ik het vooruit schiet knop vond haha.