Bandai Namco werkt aan eigen game-engine
Uitgever Bandai Namco ontwikkelt een nieuwe eigen game-engine.
Dat heeft Katsusuke Horiuchi, de engine unit director van Bandai Namco, bevestigd in een interview met de Japanse website Automation (vertaald door ResetEra).
Hij meldt daarbij dat de engine wordt ontwikkeld omdat het bedrijf "intern de technologische mogelijkheden wil hebben om zelf een stevige fundering (voor een game) te bouwen." Dit in tegenstelling tot leunen op engines van andere partijen, zoals veel bedrijven met Unreal of Unity doen.
De engine moet gebruikt worden voor Bandai Namco's eigen blockbustergames, met een specifieke focus op openwereldspellen. In 2018 werd besloten om de engine te ontwikkelen en in 2019 ging de volledige ontwikkeling van start. De uitgever verwacht in de loop van volgend jaar diens eerste game met de engine te kunnen ontwikkelen.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
SuperDre 7 februari 2022 - 10:01
Tja, dat is alleen maar vragen om problemen bij multiplatform releases. Waar de engines van de andere bedrijven al vaak battletested zijn, is de engine van hun dat bij lange na niet. Zeker als het aankomt op PC waar de hardware en software diversiteit ontelbaar is. Tegenwoordig zijn oa zowel Unreal als Unity wel voor elk in te denken gameplay geschikt. Hoe leuk het ook is om zelf je eigen engine te ontwikkelen, de kosten die daar mee gemoeid zijn, is het niet waard meer, die kun je beter besteden aan OF nog een extra game OF dus in verbeteren van de game zelf.
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord