Nieuws
Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3 komt niet meer deze maand uit

Onthulling releasedatum is op 18 augustus

Geschreven door Michel Musters op
Baldur's Gate 3 zou oorspronkelijk deze maand verschijnen, maar dat is niet meer haalbaar.

Dat laat ontwikkelaar Larian Studios weten. Eerder gaf de studio al aan meer duidelijkheid te verschaffen over de releasedatum. Volgens Larian laat de game echter niet lang op zich wachten.

Op 18 augustus om 19:00 uur Nederlandse tijd wordt de daadwerkelijke releasedatum van Baldur's Gate 3 onthuld. Dit wordt gedaan op de Summer Game Fest-livestream.

Vorige week gaf Larian Studios al aan dat spelers Baldur's Gate 3 het beste niet konden reserveren. "We hebben geen pre-order periode en geen plannen om met retail samen te werken, en geen derde partijen die het spel distribueren. We hebben nog geen prijs of releasedatum aangekondigd. We kunnen je niet garanderen dat je iets van ze ontvangt."

Baldur's Gate 3 komt naar Google Stadia en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dead Cells en Hitman 2 staan nu op PlayStation Now Fifa 21 belooft slimmer en contextgevoeliger te worden
8

Reacties op: Baldur's Gate 3 komt niet meer deze maand uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    TheChief

    • 5 augustus 2020 08:38
    Prima, laten ze er maar voldoende tijd in steken om de kwaliteit te kunnen garanderen. Al doen ze er nog 6 maanden langer over, over voldoende kwaliteit beschikken in de aflevering is het belangrijkste.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 5 augustus 2020 10:55
    Ik ben heel erg benieuwd naar jullie review over de game! Zijn dit soort games nog relevant? Blijft de gameplay trouw aan de eerdere delen of komen ze met zieke innovaties? Vragen die ik graag beantwoord zie worden voor ik een besluit neem.

    Ik vraag me ook heel erg af dit soort games nog wel voldoende verkopen. De gamewereld is enorm veranderd door de jaren heen. Het is dan ook niet voor niks dat er in dit genre geen AAA titels zijn uitgekomen onlangs of ik moet deze dan totaal gemist hebben…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 5 augustus 2020 11:16
    @garciagarcia divinity original sin games doen het toch ook erg goed en dat is een soortgelijke game, toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Battlestar28

    • 5 augustus 2020 11:39
    @garciagarcia Dit zijn AAA titels voor de RPG genre. Sowieso, wat is een AAA titel, de laatste Battlefield waar iedereen na een maandje op was uitgekeken? Klinkt niet heel AAA behalve de aanschafprijs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 5 augustus 2020 13:30
    @garciagarcia Divinity Original Sin 2, wat basicly de zelfde game lijkt te zijn, heeft het heel erg goed gedaan. En gelukkig maar, want de studio is al meerdere keren bijna faiiet gegaan omdat ze door het geld heen raakte VLAK voor release. Door div original sin 1 en 2 hebben ze eindelijk een beetje een stabiele cashflow. Vind het overigens wel heel inspirerend om de lessons learned van de developper te luisteren (hij heeft een paar presentaties gehouden). Ze nemen namelijk extreem veel hooi op de vork door de wil om de ultieme game neer te zetten. Erg tof om te zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 5 augustus 2020 14:35
    @WvA Ooh mijn excuses. Ik ken deze game helemaal niet. Ik zie wel dat deze alweer dateert uit 2017. Ik ga me eens verder verdiepen in deze game en wellicht koop ik hem.

    EDIT: de game ziet er echt goed uit moet ik zeggen, maar hij kost nog EUR 45,- op Steam…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 6 augustus 2020 10:56
    @garciagarcia Komt vanzelf wel in de sale :) Op PS4 is die ook vrij vaak in de sale. Zoals Mrmonkey aangeeft is de game het overigens wel waard, het is echt een hele complete en goede game. Uitstekend in co-op ook trouwens!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrmonkey

    • 5 augustus 2020 15:00
    @garciagarcia 45 euro is het geld meer dan waard, Divinity Original Sin 2 is wat mij betreft 1 van de beste RPG's ooit gemaakt.