Nieuws
Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3 is vanaf 19:00 uur vanavond te downloaden

Het gaat om een Early Access-versie van het spel

Geschreven door Michel Musters op
Het langverwachte Baldur's Gate 3 is vanaf 19:00 uur vanavond speelbaar.

Ontwikkelaar Larian heeft de precieze tijden dat de game gedownload kan worden aangegeven, en in Nederland en België is dat om 19:00 uur vanavond. Er is geen pre-load beschikbaar. Het spel verschijnt als Early Access-versie op Steam, GOG en Google Stadia. Op het laatste moment heeft Larian bevestigd dat de game ook meteen op Mac beschikbaar komt.

Baldur's Gate 3 had eigenlijk op 30 september moeten verschijnen. Larian had iets meer tijd nodig om zoveel mogelijk bugs en crashes weg te werken voor release. Wel kunnen er nog bugs en crashes aanwezig zijn, aangezien het dus om een Early Access-versie gaat.

Dit artikel delen:

Lees meer

'Tekort aan nieuwe Nvidia-kaarten duurt tot volgend jaar' Pikmin 3 Deluxe-video legt uit wat Pikmin zijn
22

Reacties op: Baldur's Gate 3 is vanaf 19:00 uur vanavond te downloaden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    niqomipa

    • 6 oktober 2020 12:00
    YES! Ik heb hier toch wel zo onwijs veel zin in. Speel al tientallen jaren D&D en vind het fantastisch om weer eens een old-skool D&D-game te spelen maar dan met hedendaagse graphics.

    Wel jammer dat we ons aan de tijdzone van de Amerikanen moeten aanpassen en pas om 19:00 uur kunnen spelen….had net een vrije dag vandaag!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 6 oktober 2020 12:09
    @niqomipa Kan ook niet wachten, helaas ook geen pre load dus pas om 19:00 flink wat gb's downloaden. Hopelijk kan ik nog beetje spelen vanavond anders morgen maar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 6 oktober 2020 12:24
    @Zut
    Steam (of GoG) downloaden gelukkig altijd redelijk snel, dus ik verwacht niet langer dan een uurtje aan het downloaden te zijn ^^

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 6 oktober 2020 12:44
    @niqomipa als ie 80gb is (wat ik ergens las) dan ben ik met iets meer dan een uur klaar met downloaden. Maar als ie 150 is zoals staat in de specs wordt t wat lastiger. Kan ik misschien net een char aanmaken haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 6 oktober 2020 12:49
    @Zut
    Alleen met die character creator ben ik al 3 dagen zoet :D

    Edit: Ik lees net dat je inderdaad de volledige 150 Gb moet downloaden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 6 oktober 2020 14:20
    @niqomipa Nee hoor, dat is ruimte die de game reserveert op je schijf, de download zelf is kleiner.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 6 oktober 2020 14:19
    @Zut Dat hangt er vanaf natuurlijk hoe overbeladen de download servers zullen zijn. Jij kan wel snel zijn, maar de andere kant moet dat ook zijn. Gelukkig meestal bij steam niet zo'n probleem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 6 oktober 2020 14:18
    @niqomipa Releases op steam zijn altijd om 19.00. Bij bijna iedere grote release weer gezeik van mensen die niet goed gelezen hebben en denken dat ie er 's morgens al zal zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 6 oktober 2020 14:49
    @darkmanwls
    Ahh oke, dat wist ik niet. Ik zag 6 oktober staan en ging er in al mijn onschuld vanuit dat het 's ochtends zou zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 6 oktober 2020 17:42
    @niqomipa Die fout heb ik ook regelmatig gemaakt in t verleden. Maar 99% van de keren is t 7 uur.

    Bedoelde overigens niet dat jij zeikt hoor. Meer mensen in de forums op steam en zo die klagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 6 oktober 2020 18:22
    @darkmanwls
    Weet ik, mattie. Ik voelde me niet aangesproken ;) Oke misschien een beetje, maar ik wist dat je niet bedoelde dat ik aan het zeiken was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 6 oktober 2020 13:10
    Heb hier zoveel zin in, eindelijk weer eens een echte old skool RPG in een nieuwe jasje

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mcbrew

    • 6 oktober 2020 14:18
    Is er ook iets beken over wanneer de game uit early acces gaat en de volledige release is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 6 oktober 2020 15:16
    @mcbrew kan wel een jaar duren, misschien zelfs langer. Hebben ze ook duidelijk aangegeven. Deze EA is voor een bepaalde doelgroep die graag mee willen denken in de verdere ontwikkeling van BG3, of al mensen die het geduld niet hebben om te wachten zoals ik. Of beide.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 6 oktober 2020 17:44
    @Zut Mensen moeten zich dus ook vooral goed beseffen dat dit dus NIET een demo is. Dit is meer een beta, er zullen bugs zijn, Het kan voorkomen dat je save game verdwijnt, etc.
    Wie daar niet tegen kan moet gewoon op de volle release wachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 6 oktober 2020 15:53
    @mcbrew Divinity Original Sin 2 (de vorige van deze studio): The game was released for early access for Microsoft Windows on September 15, 2016, and was fully released on September 14, 2017.

    Dus ja, dat kan nog wel even duren. Mochten mensen niet kunnen wachten, Divinity is ook wel echt een topertje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 6 oktober 2020 14:29
    Ik ben Divinty original sin 2 definitive edition aan t ontdekken.
    Wat een heerlijke sfeervolle game is dat zeg :)
    Die lui van Larian kunnen wel RPGs maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 6 oktober 2020 17:45
    @xeros Larian is de nieuwe Bioware imo. Alle magie die Bioware kwijt is omdat EA het eruit gezogen heeft, die heeft Larian nog. Ik hoop dan ook echt van harte dat ze niet overgenomen gaan worden door een grote studio.

    Geniet overigens van die game, t is een meesterwerkje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 6 oktober 2020 20:57
    @darkmanwls Ik begin met steeds meer bewust te worden van de ongekende kwaliteit van dit pareltje.
    Bedankt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • SevenEight

    • 6 oktober 2020 21:19
    @xeros Ja, is het een aanrader? Ben mij nu aan het vermaken met Grim Dawn, maar er is altijd ruimte voor meer.