Baas Sledgehammer stond onder druk tijdens ontwikkeling MW3 | Gamer.nl

Baas Sledgehammer stond onder druk tijdens ontwikkeling MW3 | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Schofield wijt dit aan de hoge verwachtingen die gepaard gaan met het ontwikkelen van een nieuw deel in de Call of Duty-serie. Hij is bang dat hieraan niet te kunnen voldoen. "Er zijn dagen dat je denkt: Oh nee, we hebben een monster gemaakt. Dat gaat gepaard met een hoop stre . Het werkt niet verlammend, maar ik maak me wel erg zorgen over mensen die mogelijk gaan zeggen: 'Kijk, dat is de man die Call of Duty heeft verpest', aldus Schofield. 

Volgens Schofield ging dit na Dead Space, toen hij nog voor ontwikkelaar Visceral Games werkte, wel goed. "We hadden na Dead Space veel zelfvertrouwen, vooral binnen onze ontwikkelingsproce en. We wisten dat we binnen een deadline iets goeds konden neerzetten, dat ook compleet was. Dat soort zelfvertrouwen heb je nodig."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou