Baas EA: 'Piraterij levert dankzij DLC toch geld op' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Volgens Riccitiello helpt downloadbare content uitgevers met het verdienen aan zowel piraterij van games als de verkoop van tweedehands games. Normaliter verdienen bedrijven hier niets aan, maar door dowloadbare content aan te bieden komt er alsnog geld binnen. "De consument wil meer en als je hem meer geeft, wordt dat extreem goed ontvangen."

Betalende klanten

De service van Electronic Arts waarmee nieuwe content gedownload kan worden kan niet altijd zien wanneer het om een tweedehands of illegale versie van een game gaat. Daardoor kunnen bezitters van dergelijke producten alsnog in betalende klanten veranderen. Riccitiello hoopt ook dat mensen die downloadbare content aanschaffen, overtuigd raken om voortaan hun spellen legaal in de winkel te halen.

Ook activiteiten buiten een game zelf moet mensen aansporen om toch geld uit te geven aan een game. De EA Sports Community Hub en het BioWare Social Network voor Dragon Age: Origins zijn voorbeelden waardoor volgens Riccitiello gamers zullen beseffen dat het loont om een game in de winkels te kopen.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou