Hoewel de Nintendo Wii volgens velen de show gestolen heeft op de E3, lag dit zeker niet aan de graphics. Ondanks dat een paar games, zoals Super Mario Galaxy, er wel merkbaar beter uitzagen dan GameCube-games, konden een hoop mensen zich niet aan de indruk ontrekken dat de Wii op grafisch vlak maar een erg marginale stap voorwaarts is ten opzichte van de afgelopen generatie consoles. Ondanks dat Nintendo zich wil differentiëren met de Wii en graphics daarbij geen grote rol spelen, schijnt de console echter toch meer in z'n mars te hebben dan tot nu toe algemeen werd verondersteld.

Als we namelijk de Senior PR Manager van ATI mogen geloven, is de GPU van de Wii tot veel meer in staat dan op de E3 getoond werd. Het was al bekend dat de demopods op de E3 nog niet voorzien waren van final hardware en dat de uiteindelijke GPU nog geïntergreerd moet worden. Er is dus nog een redelijke kans dat we in de toekomst graphics van de Wii mogen verwachten die weldegelijk een stap boven die van de afgelopen generatie consoles zitten. De vertegenwoordiger van ATI wilde er verder weinig over kwijt, behalve dat het team wat de Flipper chip voor de GameCube ontwierp, ook weer bezig is met de chip voor de Wii.

Een vergelijking met de custom GPU in de Xbox 360, eveneens van ATI, wilde hij ook niet aangaan. Volgens hem zijn het twee compleet verschillende ontwerpen met verschillende doeleinden. Je kunt ze dus niet domweg in een tabel cijfermatig naast elkaar leggen. Wat we dus precies uit dit PR-overgoten bericht van deze ATI-medewerker moeten halen, blijft vooralsnog gissen.