Nieuws
Asus ROG Raikiri Pro

Asus-controller voor Xbox en pc heeft ingebouwd oledscherm

De ROG Raikiri Pro moet ergens dit kwartaal verschijnen

Geschreven door Michel Musters op
Asus heeft de ROG Raikiri Pro onthuld, een controller voor Xbox en pc met ingebouwd oledscherm.

Het ingebouwde oledscherm van 1,3" zit bovenaan de voorkant van de controller. Daarop kan men bijvoorbeeld animaties afspelen of het accupercentage van de batterij weergeven. 

Het is met de controller ook mogelijk om knoppen aan de voor- en acherkant van de controller te herprogrammeren. Ook kunnen de triggers vastgezet worden. Men kan tussen verschillende profielen schakelen om snel van besturingswijze te wisselen, bijvoorbeeld afhankelijk van welke game gespeeld wordt. Het herprogrammeren van de knoppen verloopt via de ROG Armoury Crate-software.

Asus heeft voor de ROG Raikiri Pro een officiële Xbox-licentie gebruikt, maar de controller kan ook op pc gebruikt worden. Het is nog niet bekend wanneer de controller precies uitkomt en hoeveel hij gaat kosten - al is duidelijk dat de Raikiri Pro ergens dit kwartaal beschikbaar moet komen.

Meer details zijn op de officiële website te vinden.

Asus ROG Raikiri Pro

Dit artikel delen:

Lees meer

PlayStation 5-tekort is volgens Sony ver voorbij Bloober Team ervaart druk bij ontwikkeling Silent Hill 2-remake
9

Reacties op: Asus-controller voor Xbox en pc heeft ingebouwd oledscherm

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 5 januari 2023 17:14
    vette controller

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 5 januari 2023 17:27
    Gaaf, zal niet goedkoop zijn $$$

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Breadpit

    • 5 januari 2023 19:59
    250$ controller incoming, wel geinig maar zal het geld nooit waard zijn imo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 5 januari 2023 20:32
    Is misschien wel wat voor mij. De standaard controller die je bij de XSX vind ik erg slecht. Toen mijn oude Elite gebruikt maar de rubber grip is helemaal los gekomen. Daarna heb ik de Elite 2 gekocht maar is ook niet geweldig, de switches in de ABXY knoppen werken niet lekker. Er zijn ook veel klachten over de bumper knoppen die vaak stuk gaan. Hopelijk is dit beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 5 januari 2023 21:29
    Zou niks voor mij zijn, ik vind die standard Xbox LED al vervelend, gelukkig kan ik die uit zetten met reWASD.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 5 januari 2023 22:49
    Was het ooit niet het idee van Nintendo om oled in hun controllers te hebben tijdens de ontwikkeling richting de Switch (toen nog NX)? Was toen nog enkel een patent uit 2015.
    www polygon com/2015/12/11/9891786/nintendo-engineers-patent-application-could-hint-at-new-handheld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 6 januari 2023 07:51
    Mooie controller maar zal duur zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 6 januari 2023 08:25
    Mooi ding, maar dat display heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 6 januari 2023 13:35
    Mijn dreamcast controller heeft dit ook.
    Als je het schermpje er uit haalt, heb je een mini gameboy.

    Dus ik denk dat sega de eerste was met dit concept, echter veel werd er niet mee gedaan.