Nieuws

Assassin's Creed Valhalla-uitbreiding Dawn of Ragnarök onthuld

Het gratis Assassin's Creed Crossover Stories lanceert vandaag

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft heeft de nieuwe Assassin's Creed Valhalla-uitbreiding Dawn of Ragnarök officieel onthuld.

De betaalde uitbreiding komt op 10 maart 2022 uit en beslaat ongeveer 35 uur aan gameplay. De uitbreiding wordt ontwikkeld door Ubisoft Sofia, dat eerder ook al Assassin's Creed Rogue en de Curse of the Pharaohs-uitbreiding voor Assassin's Creed Origins maakte.

Dawn of Ragnarök bevat een nieuwe cast en speelt zich net als enkele missies in de hoofdgame af in de verschillende Noorse dimensies, specifiek het dwergenrijk Svartalfheim. Daar vindt Ragnarök plaats, de ondergang van de goden.

Daarnaast heeft Ubisoft ook Assassin's Creed Crossover Stories aangekondigd, een tweetal gratis verhalen die vandaag lanceren, waarbij één verhaal in Assassin's Creed Valhalla en één verhaal in Assassin's Creed Odyssey speelbaar is. Spelers besturen Kassandra, het hoofdpersonage uit Odyssey. Die laatstgenoemde game kan van 16 tot en met 19 december gratis gespeeld worden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe beelden van sfeervolle samoeraigame Trek to Yomi Nieuwe standaardkoeler voor Intel Alder Lake-cpu's uitgelekt
17

Reacties op: Assassin's Creed Valhalla-uitbreiding Dawn of Ragnarök onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 14 december 2021 08:42
    Hype frickin hyped. Echt blij mee dat het net zoals The Fate of Atlantis zich in de Isu wereld afspeelt. En eindelijk barst de strijd tussen de aesir ( een van de isu facties) en de Jotnar ( een van de andere Isu facties) los. Kan niet wachten om weer verder te gaan met Odin. De 40 euro prijs tag is wel wat steep , maar als ik daar echt 40 + uur voor terug krijg is dat no biggie. Tot op heden (op the lost archive van Revelations na) heeft de dlc van AC mij nog nooit teleurgesteld. Erg erg veel zin, hopelijk gaat deze dlc de zure nasmaak die AC valhalla heeft gekregen tijdens Wrath of the Druids (niet door de kwaliteit van die dlc maar door persoonlijke zaken) eindelijk wegnemen.

    Toch ga ik deze dlc niet day one halen, december is altijd final Fantasy VIII maand bij mij dus mijn jaarlijkse AC playthrough staat onhold tot begin volgend jaar en aangezien ik nog aan AC origins moet beginnen deze playthrough zal ik niet voor maart klaar zijn voor Dawn of Ragnarok.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 december 2021 13:52
    Die cross over ziet er ook erg interessant uit twee legendarische Assassin's Creed protagonisten bij elkaar.

    En de cross over is ook nog eens erg logisch aangezien Kassandra onsterfelijk is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • CilPhollins

    • 15 december 2021 00:22
    @coola Ik heb ooit assassins creed 2 half uitgespeeld en kon er niet echt inkomen ( sorry die hard fans ) daarna black flag gekocht en helemaal uitgespeeld want de setting sprak mij veel meer aan en het personage ook. Ik overweeg nu om Valhalla te kopen dus mijn vraag is moet ik de vorige delen ook spelen om het verhaal te kunnen begrijpen of kan je gewoon blind de game in stappen ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 14 december 2021 08:52
    Als je bij die 1ste trailer alle Assassin's Creed logo's weghaalt zou men niet snel raden bij welke game serie dit hoort.

    Op zich doen ze het nu wel goed, meerdere DLC pakketten waarbij de focus op de verschillende aspecten ligt maar je dus zelf kan kiezen wat je gaat spelen.

    Dat is zeker goed en dat moet ik Ubisoft toegeven dat dit een pluspuntje is.

    De prijs kan ik niet echt over oordelen want ik heb vorige week 15 Euro betaald voor de Annihilation DLC van Terminator Resistance.

    Al was die gewoonweg perfect en had van begin tot eind het Terminator gevoel.

    Maar goed het is duidelijk wat deze DLC is in tegenstelling tot de hoofdgame dus je weet wat je koopt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    merlijn.bouwman

    • 14 december 2021 09:55
    hmm de regel was toch altijd dat als je een trailer had waar geen gameplay in zat, enkel filmisch spul, een hippe soundtrack en een onheilspellende voice-over. dat het bedrijf liever niet heeft dat je gameplay ziet, omdat ze zelf ook weten dat het niet best wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 14 december 2021 09:59
    @merlijn.bouwman want de gameplay van AC is nog niet bekend? de mensen die deze DLC gaan kopen hebben waarschijnlijk minimaal 150 uur in de game zitten en weten wel hoe de game speelt ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 december 2021 10:13
    @Aerofox81

    Sowieso, een rare regel heb heel veel games gezien die enkel met een cg trailer komen en geweldig zijn.

    Dat gezegd hebbende inderdaad de mensen die die deze dlc kopen weten idd wat ze kunnen verwachten en dat is top vermaak

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 14 december 2021 09:59
    @merlijn.bouwman Ja maar dit is basically meer van hetzelfde. Of je vindt het geweldig of helemaal niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr_joystick88

    • 14 december 2021 12:48
    Is die cross story maar tijdelijk speelbaar?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 14 december 2021 13:23
    Die cross story is dat 1 en hetzelfde verhaal zowel te spelen via odyssey of Valhalla of zijn het 2 stories die op beide games te spelen zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 14 december 2021 14:20
    @DarkraverX Ergens vraag ik me dat ook af maar Saaihalla heb ik niet meer en ik zou Oddesey erbij moeten pakken en installeren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 14 december 2021 16:20
    @bigds9fan Misschien is de DLC beter dan de main story, maar tja character blijft hetzelfde in Valhalla dus denk niet dat het er beter op wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 14 december 2021 18:44
    @bigds9fan
    Saaihalla, lol. Perfect omschreven. Wat een snore fest. Typisch lui copy/paste werk weer van Ubisoft met zelfs nagenoeg hetzelfde karakter model van Kassandra voor een NPC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 14 december 2021 22:42
    @The_Stifmeister Ze hebben in elk geval genoeg zelfreflectie om dat te erkennen want in de trailer dekt Eivor dat het Randvi is.

    De naam Saaihalla is overigens niet door mij verzonnen maar door een maat van mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 14 december 2021 14:54
    @DarkraverX 2 verschillende stories

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 14 december 2021 16:19
    @Real13

    Ok thanks, dan ga ik ze beiden maar binnen halen over 2 dagen :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 14 december 2021 13:25
    1 voordeel, je speelt niet met het irritante personage Eivor, dus dit zou best nog een toppertje kunnen worden. :D